Bridgestone Battlax RS10

Když se výrobce motorek rozhodne použít určitý model pneumatik pro svoje nejrychlejší motorky, je to dost dobrým indikátorem kvality. A to je přesně i případ pneumatik Bridgestone Battlax RS10, které jsou od výroby na motocyklech jako Kawasaki H2, Suzuki GSX-R 1000R, Honda RC213, Kawasaki ZX-10R a Yamaha R1M.

Takže jsem gumy pořídil i na svojí 848 EVO, protože je jednak slabší a chtěl jsem víc přilnavosti na okruhu, ale zároveň nepřijít o možnost jezdit po silnici. Battlax RS10 vychází ze směsi pod označením Bridgestone VO2, kterou používá vývojový tým Bridgestone pro závody MotoGP. Směs je navržena na lepší padání do zatáček, slušnou stabilitu v náklonu a dobrou přilnavost při intenzivním brždění.

Předtím jsem jezdil Rosso Corsa V2 a Dunlop Q3, takže budu porovnávat primárně s těmito pneumatikami. První co se mi na nových Battlaxech líbilo je jejich přilnavost při nízké provozní teplotě. Jezdit na kraj pneumatiky jde při průměrném letním dni zhruba po 5 kilometrech a čím více se pneumatiky jízdou zahřívají, tím je přilnavost lepší a lepší. Tady bych řekl, že je adheze za chladna stejná jako s Rosso Corsa, ale s vyšším zahřátím pneumatiky se zlepšuje o řád.

Ovšem dejte si pozor po nákupu, abyste nezačali hnedka lítat, ale trošku pneumatiky odjeli. Chviličku po nazutí jsem je chtěl vyzkoušet a dvakrát mi podklouzla zadní guma, ačkoliv byla pneumatika dostatečně zahřátá. Takže prvních 50 – 100 kilometrů bych moc neriskoval.

Pokud se pneumatiky zahřejou na „provozní teplotu“ tak je jejich přilnavost opravdu neskutečná. Ale pozor na nastavení tlaku, který se ukázal zejména na okruhu jako klíčový pro správnou přilnavost a trakci. Nejvíce mi na mojí váhu (90 Kg) a nastavení podvozku funguje tlak 2,3 bar na přední a 2,5 bar na zadní pneumatice. Při tomto nastavení jsem průměrně na pneumatikách zajížděl kolo o 0,5 vteřiny rychleji oproti Dunlop Q3 a o 2 vteřiny oproti Rosso Corsa. Jenže jako vždy je to něco za něco.

Jediným „mínusem“ Battlax RS10 je jejich životnost. Ty pneumatiky snad mizí jenom pohledem. Je to prostě velmi měkká guma, která na oplátku sice nabídne neuvěřitelnou přilnavost, ale na okruhu ji za prodloužený víkend sjedete. Na silnici to bude o něco lepší, ale reálně si myslím, že nájezd přes 3 000 kilometrů bude na silných strojích jen dílem náhody.

8.3

Jízdní vlastnosti

9.5/10

Přilnavost

9.5/10

Životnost

6.5/10

Chování na vodě

7.5/10

Rychlost zahřátí

8.5/10

Cena

8.0/10

Přidejte své hodnocení!

Please enter your comment!
Please enter your name here