Bridgestone Battlax Hypersport S21

Mám za sebou sezónu na těhle gumách a nevím co napsat. Snad jen to že všechny recenze nelžou a ty gumy jsou prostě super. Battlax Hypersport S21 jsem obul na S1000RR po předchozích M5 od Metzeleru a je tady krásně vidět jak Bridgestone zapracoval na silničních typech.

Hypersporty S21 vycházejí z verze S20 EVO což jsou téměř závodní speciálky a kdo je jezdil tak ví. Jenže doba jde naštěstí dopředu a taky vývoj pneumatik. Metzeler jsem už nechtěl a chtěl změnu, jelikož nejezdím okruhy často, ale vyžaduju, abych na ně mohl a nebyl tam za loudu, tak jsem zvolil S21. A zvolil jsem dobře.

První čeho si všimnete je komunikace pneumatiky. Přední guma dává přesný informace o tom co se pod ní děje a člověk cítí každý kamínek, každý nepatrný náklon, no prostě všechno. Zahřátí je otázkou doslova jednotek kilometrů v běžném letním dni a to i na zadku.

Bridgestone Battlax Hypersport S21 – seřazeno od nejnižší ceny

Přilnavost cítíte s každým narůstajícím kilometrem a v teplých letních dnech se z nich stávají opravdu lepidla. Plný výkon S1000RR a dost drsné zacházení zvládají absolutně bez problému. Tuhle pneumatiku musel vymyslet nějakej pacient, jinak to není možný. Během pár desítek kilometrů po koupi jsem už brousil slidery na oblíbeným úseku a měl absolutní jistotu. Podobnou přilnavost jsem zažil na mým předchozím GSXR jen na Supercorsách od Pirelli.

Voda není samozřejmě silnou stránkou žádný sportovní pneumatiky, ale tady to tak nějak všechno funguje jak má. Aquaplaningu se sice při vysokých rychlostech nevyhnete, ale při normálním dešti a spršce guma funguje velmi dobře. Na suchu ty pneumatiky předvádí doslova zázrak. Několikrát jsem brzdil z rychlostí kolem 300 km/h a bez sebemenšího problému s adhezí nebo výraznějšího opotřebení. Jediný co by mohlo být trošku lepší tak je životnost. Se svým stylem jízdy jsem se dostal k 3,5t kilometrů. Ale na slabší motorce nebo při pomalejším tempu věřím že by těch 5 – 6 tisíc kilometrů dala.

Bridgestone Battlax Hypersport S21

8.5

Jízdní vlastnosti

9.2/10

Přilnavost

9.3/10

Životnost

9.1/10

Chování na vodě

7.5/10

Rychlost zahřátí

8.5/10

Cena

7.6/10

Klady

  • Rychlost zahřátí
  • Komunikace s řidičem
  • Perfektní kombinace závodní/silniční gumy
  • Drží i na drobných nerovnostech

2 HODNOCENÍ

  1. Jízdní vlastnosti

    9.00

    Přilnavost

    9.10

    Životnost

    10.00

    Chování na vodě

    7.00

    Rychlost zahřátí

    8.00

    Cena

    7.00

    Tak nevím pánové, ale asi tady každý píšeme o jiné pneumatice co se týče životnosti 🙂
    Loňskou sezonu jsem na nich úspěšně absolvoval na moto Triumph Speed Triple 1050 r.v. 2011. Gumy zažily jedny Alpy, z toho cesta tam a zpět po dálnici, jinak jezdím jen po okrskách a dálnici se vyhýbám. Jezdím spíš rychleji, protože na pomalou jízdu ta motorka nedává smysl. Jsem s nima maximálně spokojenej, rychle se zahřejou, dobře drží na suchu i na vodě a to nejlepší na konec, životnost. Proti jednosměsovým pneu co jsem dříve jezdíval (cca 5 tis.max), tyhle vydrží cca o třetinu více a hlavně se sjíždí rovnoměrně ! Žádná placka ani hranka, prostě už skoro nemají vzorek, ale profil si drží. Na přední mám najeto 7000km a na zadní 6000km, tipuju že obě ještě cca 1000-1500 dají a pak konec. Takže pro mě SUPER. Přilnavost sportovních, výdrž turistických.
    A ještě jedna věc, sjíždí se obě stejně, ne jako dřív že na jednu přední padly dvě zadní, kdepak. Dojedu sadu a nasadím novou. Fakt nemají chybu, můžu doporučit !

  2. Vse co tu pises je pravda,ale ta posledni informace na zaver me rozesmala.Jezdim na KAWASAKI Z 1000 a muzu te ujistit,ze na S21 najedu max 2000 km.A to nejsem nejaky profííííííík.

Přidejte své hodnocení!

Please enter your comment!
Please enter your name here