Continental Sport Attack 3

Pneumatiky Conti Sport Attack 3 jsem koupil na svojí Ninju 636 když končila životnost mých oblíbených Pirelli Diablo Supercorsa SP v2. Trošku jsem se bál abych nešel s kvalitou a hlavně přilnavostí dolu, protože grip je vlastnost kterou na motorce opravdu chci. Recenze na Sport Attack 3 nebyla v době kupování (květen 2016) téměř žádná a tak jsem to bral jako jakýsi test.

Ačkoliv se jedná o jedno-směsovou pneumatiku, Continental slibuje zlepšení pomocí jejich nové technologie „tepelné“ úpravy. No, první pocity po přezutí a jízda ze servisu mě o tom moc nepřesvědčili.

Zadní pneumatika fungovala dobře, ale předek se potápěl a odskakoval ze silnice. Po příjezdu domů jsem šel změřit na kolik jsou pneumatiky „nafoukány“ a hle – 2,75 baru. Což je pořád pod limitem výrobce, který uvádí maximální 2,90 baru, ale přišlo mi to díky tepelné rozpínavosti vzduchu stále hodně. Ubral jsem tedy na 2,6b na přední i zadní pneumatice a jel testovat. Klasicky nemůžete hnedka po obutí jet „na koleno“ hnedka do první zatáčky a je potřeba pneumatiky nejdříve lehce obrousit normální jízdou. Tedy alespoň tohle platí v případě normálních pneumatik.

Přilnavost na suchu

Continental ContiSport Attack 3 přímo v návodu, respektive doporučení od výrobce uvádí že není potřeba pneumatiky jakkoliv „obrušovat“ a můžete hned jezdit. Ne že bych tomu nevěřil ale po zkontrolování pneumatik po 15 kilometrové svižnější jízdě jsou nejen že zahřáté a začínají dost lepit (venku bylo kolem 20° C) ale také nemají žádné žmolky, značky nebo obrobky jako většina gum. Osobně jsem neměl na to rozjet se na hranu hnedka ze servisu, zase tolik jsem tomu nevěřil ale asi to fungovat bude.

Zahřívání pneumatik je opravdu rychlé, řekl bych jedno z nejrychlejších co jsem kdy zažil. Pravděpodobně je to díky onomu tepelnému upravení od výroby, kdy boční hrana pneumatik začíná lepit doslova po pár kilometrech. Hnedka první den na těchto gumách a já si zhruba po 50 ujetých kilometrech dal první „kolínko“ tak nějak samo. Hmm, tyhle gumy vážně fungují skvěle.

 

Přilnavost na mokru

Další letní den probíhal klasicky, sluníčko příjemně hřálo a až ke konci projížďky nás zastihnul déšť. No nevadí, stejně jsem potřeboval vyzkoušet přilnavost za mokra. Málokdy totiž platí že pokud je přilnavost za sucha na špičkové úrovni, zůstanou stejné vlastnosti i na mokrých silnicích. Tempo po okreskách se značně zpomalilo a mám tak čas přemýšlet, jestli je už ta správná doba k testování přilnavosti za mokra nebo ne. Každá pneumatika potřebuje nějaký čas v prvním dešti aby se „umyla“ a vyplavili se nečistoty a chemikálie při výrobě. Nečekejte že za sebou uvidíte olejovou skvrnu nebo barevnou duhu díky chemii v gumě, ale ten čas je potřeba. Stejně jako na opláchnutí nečistot na vozovce. Po pěti kilometrech ve středně intenzivním dešti jsem usoudil proč to nezkusit.

Začínám prudce zrychlovat a předjíždět kolegy na rovince, abych si to připravil na zatáčky. Úplně vidím jejich pohledy v helmě, co to zase vyvádím. První lehčí náklon a dobrý, takhle by to určitě šlo. Přichází rovinka, takže pořádně zrychlit a následně prudce zabrzdit – hmm, tak tohle funguje skvěle! Přichází další zatáčka a začínám si na déšť celkem věřit (jasně že to na koleno nebude), takže sklápím do apexu, začínám přidávat a… a… zase to vyšlo! Kluky už nechávám zatáčku za sebou a řítím se do další naplněn adrenalinem, rychlostí pomalu stejnou jako za sucha. Buď to vyjde nebo ne. Intenzivněji brzdím, prudce sklápím a najednou cítím mírnou nervozitu zadní pneumatiky a tendenci klouzat – ještě chvilku to podržím abych si byl jistý a usuzuju že se mi to nezdá. Je čas se zase uklidnit a zpomalit. Čitelnost tohohle stavu byla fakt skvělá, prostě víte že jste na hraně a máte čas na rozmyšlenou co s tím udělat. Žádné kousnutí a okamžité podklouznutí kde musíte rozhodnout během několika setin vteřiny abyste nespadli. Continental této inovované technologii říká „Grip Limit Feedback Technology“ a evidentně funguje. Což dosvědčili i kluci po příjezdu na určené místo, když si klepali prstem na čelo, co to zase vyvádím…

Bohužel nedokážu zhodnotit životnost pneumatiky, jelikož jsem najel prozatím jen 2 700 kilometrů. Ale věřím že překonat hranici 7000 km nájezdu pro mě nebude problém. Samozřejmě pokud bych měl „litr“ nebo něco ještě silnějšího s větším kroutícím momentem, bude nájezd menší. Nebudu psát žádné doporučení, ale pokud chcete přilnavost a trošku té univerzálnosti i v dešti, tak si Continental Sport Attack 3 prostě musíte objednat.

Přední pneumatiky

Typ a rozměry pneumatik
Continental ContiSportAttack 3 110/70 R17 54W
Continental ContiSportAttack 3 120/60 R17 55W
Continental ContiSportAttack 3 120/70 R17 58W

Zadní pneumatiky

Typ a rozměry pneumatik
Continental ContiSportAttack 3 150/60 R17 66W
Continental ContiSportAttack 3 160/60 R17 69W
Continental ContiSportAttack 3 180/55 R17 73W
Continental ContiSportAttack 3 190/50 R17 73W
Continental ContiSportAttack 3 190/55 R17 75W
Continental ContiSportAttack 3 200/55 R17 78W

Continental Conti Sport Attack 3

9.2

Jízdní vlastnosti

9.5/10

Přilnavost

9.6/10

Životnost

8.7/10

Chování na vodě

9.4/10

Rychlost zahřátí

9.6/10

Cena

8.5/10

Klady

  • Rychlost zahřátí
  • Grip na mokru
  • Není potřeba

1 hodnocení

  1. Jízdní vlastnosti

    9.5

    Přilnavost

    9.9

    Životnost

    9

    Chování na vodě

    9

    Rychlost zahřátí

    9.9

    Cena

    8.5

    Na BMW S1000XR mi vydrželi cca. 5000km většinou šlo o sportovní jízdu a jeden den na okruhu. Co se týče rychlosti zahřátí, gripu a stability tak jsou famózni. Za mě maximální spokojenosť, mohu vřele doporučit.

Přidejte své hodnocení!

Please enter your comment!
Please enter your name here