Dunlop Sportmax GPR300

0

Dunlop Sportmax GPR300 jsem koncem minulé sezóny kupoval na svojí sportovní babičku Ducati 748, protože aktuální pneumatiky měli ještě sice nějaký ten vzorek, ale byli už několik let staré a moc jsem jim nevěřil. Takže jsem se rozhodl pro pocit sucha a bezpečí v nadcházející sezóně zvolit něco nového.

Moc nechápu, proč někteří vysloveně nemají rádi radiální pneumatiky, protože dle mě sedí nejvíce na starší klasické motocykly z 90. let nebo z počátku nového století. Design je dle mého pro tyto roky ideální a pneumatika tak nevypadá nepatřičně jako vosa na bonbonu.

Dunlop Sportmax GPR300 – kompletní nabídka rozměrů seřazena od nejnižší ceny

Po obutí nových Dunlopek jsem vyrazil na testovací projížďku a prvních 100 kilometrů se s pneumatikou seznamoval. Předchozí pneumatiky byli Bridgestone BT 023 a rozdíl je zde opravdu znát. Bridge jsou oproti Dunlop o dost tvrdší a v čem nové Sportmaxy opravdu excelují tak jsou zatáčky. Vlásenky, rychlé překlápění ze strany na stranu jde tak nějak samo. Čím více je pneumatika zahřátá, tím více dovoluje náklonu. Což se projevuje nejen při rychlém průjezdu zatáčkami ale také je to znát ve městě, kde je ovládání motorky hbitější.

Zahřátí pneumatik trvá pří běžné letní teplotě kolem 25°C zhruba 5-7 kilometrů. Po deseti kilometrech pneumatika dovoluje jízdu opravdu na limitu a v úhlu, že si vás spíše zastaví mozek než schopnosti stroje. Zmoknul jsem sice jen 3x ale můžu říct, že gumy fungují dost dobře – teda za předpokladu že nepotřebujete prudce brzdit na mokrých dlažebních kostkách, když to před vámi někdo zadupne. Jenže v této situaci nefunguje nejspíš žádná guma. Jakmile však prší nebo je mokro tak se můj jízdní styl mění na defensivní, takže nemůžu říct, jak pneumatika funguje v náklonu, když prší a vy jedete na koleno do zatáčky. Nicméně normální náklony a standardní zatáčení zvládá absolutně v pohodě.

Na Sportmax GPR300 mám najeto lehce přes 2 000 kilometrů a boční profil drží dobře. Nicméně ale na středu začíná být vidět mírné opotřebení. Nevím, jestli je to tím mým dvouválem, který všeobecně žere pneumatiky více nebo měkkostí pneumatiky. Takže pokud jezdíte hodně rovinky po dlouhé dálnici, než zatáčky, dobře bych zvážil nákup. Pokud však jezdíte často na Dubou nebo Železňák, tak tuhle pneumatiku můžu s klidem doporučit.

8.7

Jízdní vlastnosti

9.0/10

Přilnavost

9.5/10

Životnost

8.0/10

Chování na vodě

8.5/10

Rychlost zahřátí

8.5/10

Cena

8.5/10

Odpovědět

Please enter your comment!
Vložte své jméno nebo přezdívku