Metzeler Sportec M7 RR

Rovnou se přiznám že jako milovník značky Pirelli jsem měl dost problém koupit něco jiného. Moje nejoblíbenější pneumatika Pirelli Angel ST nebo Pirelli Rosso Corsa jsem až do poslední chvíle považoval za něco nepřekonatelného. Jenže proč nezkusit na chvilku přemoct ego a nekoupit něco jiného? A tak se stalo.

Rozhodl jsem se pro Metzeler Sportec M7 RR, firmu kterou stejně kdysi koupila Pirelli, takže by to zas tak špatný být nemuselo. Metzeler se chlubí novou směsí s příměsí silice (SiO2) z jejich nové řady a jejich nová „dvousměsovka“ má rozložení 40%-20%-40%. Bočnice je 100% silice a má lepit jak na suchu tak na mokru. Celý profil pneumatiky je přizpůsoben road racingu jaký známe ze závodu IOM ITT kde se prohání třeba Guy Martin. Marketingové materiály zní celkem dobře, ale jak je to ve skutečnosti?

Musím se přiznat že po nasazení Metzeler M7RR jsem byl trošku skeptický, ale tak co, při nejhorším koupím jiné a vrátím se zpět k Pirelli. Abych to tedy uvedl na pravou míru, aktuálně mám již druhou sadu těchto pneumatik a rozhodně patří mezi to nejlepší co můžete obout! Na mojí R1 z roku 2013 mám vcelku agresivní styl jízdy a ty pneumatiky drží a drží. Je až neskutečný, jak si můžete dovolit prudké brždění nebo akceleraci i za deště (samozřejmě s rozumem) a co všechno si tyhle gumy nechají líbit.

Silica v nové směsi vážně funguje a při cestě do práce v deštivém počasí nabídne šílené náklony. Ne že bych za deště jezdil koleno, ale ten náklon se tomu hodně přiblížil. A v tom spatřuju docela nebezpeční, protože ty gumy fakt drží neskutečně a i když je mokro tak svádí k velmi rychlé jízdě. Na suchu jsem několikrát zkoušel prudké brždění z rychlosti kolem 180 km/h na nulu nebo do 50 km/h a i když zafungovalo ABS tak pneumatika ani jednou nepodklouzla nebo se nesmekla.

Následoval přesun na brněnský okruh a první testovací jízdy pro veřejnost. První dvě kola jsem obkroužil jen pro zahřátí a pomalu začal tahat za plyn. Nájezd do první pravotočivé za cílem a sakra, ty pneumatiky opravdu drží perfektně! Na rovince tomu dávám, prudce na brzdy, následuje esíčko a? Lépe čitelný sportovně cestovní pneumatiky fakt neznám. Jediný kde pneumatiky moc nestíhali byla nečistota na trati od něčího výletu do kačírku. Písek a pár kamínku v náklonu, když jedete na koleno vás dokáže slušně vyděsit. Ale to asi na jakékoliv pneumatice.

Osobně můžu říct že pokud hledáte sakra přilnavé pneumatiky, které využijete jak na běžné silnici tak i na okruhu, jsou Metzeler Sportec M7 RR skvělou volbou. Dokonce bych řekl že o level lepší než mé oblíbené Pirelli Angel ST. Ohledně životnosti jsem se dostal k 10 000 kilometrům, což je vzhledem k několika výletům na okruh a rychlému ježdění dost dobrá hodnota.

Přední pneumatiky

Typ a rozměry pneumatik
Metzeler Sportec M7 RR 110/70 R17 54W
Metzeler Sportec M7 RR 120/60 R17 55W
Metzeler Sportec M7 RR 120/70 R17 58W
Metzeler Sportec M7 RR 120/70 R17 58W

Zadní pneumatiky

Typ a rozměry pneumatik
Metzeler Sportec M7 RR 150/60 R17 66W
Metzeler Sportec M7 RR 160/60 R17 69W
Metzeler Sportec M7 RR 180/55 R17 73W
Metzeler Sportec M7 RR 190/50 R17 73W
Metzeler Sportec M7 RR 190/55 R17 75W
Metzeler Sportec M7 RR 200/55 R17 78W

Metzeler Sportec M7 RR

8.8

Jízdní vlastnosti

9.2/10

Přilnavost

9.2/10

Životnost

8.6/10

Chování na vodě

8.5/10

Rychlost zahřátí

9.2/10

Cena

8.1/10

Klady

  • Dvousměsovka 40-20-40
  • 100% Silica na okrajích

6 HODNOCENÍ

  1. Hodnotím sucho a velmi ostrou jízdu až okruh. Koupil jsem také s Dukem a stejně jako většina majitelů SD1290 z nich nemám dobrý pocit. Přijdou mi taky takové tupé, se slabou odezvou, při ostrých brzdách si nedokáží moc písknout a začnou rovnou utíkat … Ani jsem je nedojel do konce a ve 4k je měním. Na Speedovi jsem jezdil S21 a Dunlop Sportmax Sportsmart 2 MAX a obojí mi přišlo výrazně lepší. Někteří prodejci pneu Metzeler Sportec M7 RR dokonce řadí proti výše uvedeným o třídu níže. Nedivím se.
    No nic, nově jdu do gumy 50:50 – Dunlop TT.

  2. Jízdní vlastnosti

    8.8

    Přilnavost

    8.8

    Životnost

    8.8

    Chování na vodě

    0

    Rychlost zahřátí

    7.8

    Cena

    7.8

    Ja (k1300R) som na týchto gumách dal 6.500km- až po dráty … žiadny okruh…žiadna voda
    10.000 by teoreticky mohla vydržať predná, ak by si nemenil prednú a zadnú naraz… ?? Ale kto by to robil ??
    Tieto gumy ma zatiaľ nesklamali, sebakriticky si myslím, že som ešte nenašiel ich limit… 😉

  3. Jízdní vlastnosti

    7

    Přilnavost

    7

    Životnost

    7

    Chování na vodě

    7

    Rychlost zahřátí

    7

    Cena

    7

    cau, na duka opravdu davaji tyto pneu… tedy pokud beru modelovou radu 17-18 … muj duke ma najeto cca 2600km a furt tam neco je. Samozrejme na dukovi se to bude sjizdet hooodne rychle… kupoval jsem jako DEMO, takze ja mam na gume najeto cca 300km, takze do hodnoceni se poustet nebudu… ale prvni kontakt si myslim super…

  4. Jízdní vlastnosti

    10

    Přilnavost

    10

    Životnost

    8

    Chování na vodě

    9

    Rychlost zahřátí

    10

    Cena

    5

    Jakub Lindner : Ses asi jedinej na svete co zas pise neco jinyho. Podle me tam mas jiny gumy a ani nevis jaky. Navic nevim co mas za duka, ale vetsina duku musi byt rizena elektronickymi asistenty, takze stejne z nejakeho pozitku z jizdy je to vse o “posilovaci”. KTM neni motorka na ktere by se dalo cokoliv hodnotit.

    Za me ty gumy ze sportovní oblastní skutečně to nej.

  5. Jízdní vlastnosti

    9

    Přilnavost

    10

    Životnost

    9

    Chování na vodě

    7.9

    Rychlost zahřátí

    8.6

    Cena

    7.8

    Ja jezdim na Z1000 a ted mam najeto 8000km. Realne ty gumy jeste 3t daji coz dam nejspis i do konce sezony kdyz bude hezky pocasi. Dle me jsou ty gumy naopak skvele citelny a nechaj si dost libit. Pristi rok je kupuju urcite znova.

  6. Jízdní vlastnosti

    6

    Přilnavost

    7

    Životnost

    5

    Chování na vodě

    7.5

    Rychlost zahřátí

    9

    Cena

    8.6

    Tuhle pneu jsem dostal na Duka už od dealera a další sadu kupovat nebudu. Jako sportovně cestovní pneu můžou být slušný, pro většinu jezdců plně dostačující, ale pro mě mají dost tupou odezvu. Při slunném počasí jim věřím více, ale pořád je to s pocitem jako byste měli v autě moc silný posilovač.
    Za mokra nejezdím nebo minimálně a jízda v pořádku, ale zatím mě na vodě žádná guma úplně nevytrestala.
    Každopádně diablo corsa nebo supercorsy mám výrazně radši. A nájezd? Na M7RR jsem dal teď 3,5tis. a vzorek pryč pod značkama.. Netuším jak bych na nich mohl najet zde zmíněných 10tis..

Přidejte své hodnocení!

Please enter your comment!
Please enter your name here