Michelin Anakee 2

Jedny z nejlepších pneumatik v poměru cena a výkon jsou tyhle Michelinky. Nenapadá mě snad lepší gumy na normální ježdění po silnici a lehčí šotolinu než pneumatiky Michelin Anakee 2.

Jezdil jsem na kamarádově motorce Anakee 1, což byli samo o sobě dost dobré gumy. Ale dvojka jde ještě dál. Jediný co, tak to tvrdého a drsného terénu ta guma vážně není. Dakar a po skalách bych s ní teda nejel. Na všechno ostatní stačí bohatě. Na svojí GS800 jsem měl z továrny nasazeno Bridgestone Battlewings a nemyslel jsem si že může být něco lepšího.

Co se týká jízdy po silnici tak mám spíš pocit, že ačkoliv je tohle „terénní“ guma, tak byla navržena přesně na tohle. Jestli mě něco dokázalo vyděsit tak to bylo nepředvídatelné chování ve vyšší rychlosti na Bridgestonech. No nových Anakee 2 je jedno jestli je sucho nebo mokro, ta guma drží bez problému i kolem 150 km/h. Perfektně funguje i při brždění kde je dostatek „prostoru“ než začne působit ABS. Stabilní je Anakee 2 až do rychlosti kolem 180 km/h kde už začnete pociťovat mírnou nervozitu – nebo alespoň já jsem pociťoval.

Všechny rozměry pneumatik Michelin Anakee 2 – seřazeno od nejnizší ceny

Tam kde pneumatika získává na silnici, tam bohužel lehce ztrácí v terénu. Rozdělil bych to do několika kategorii:

  • Šotolina – absolutně bez problému, projel jsem celý Portugalsko včetně zapadlých a opuštěných vesniček v horách po nezpevněné cestě a bez problémů.
  • Štěrkové cesty – s velkými kameny jsem zrovna neměl pocit jistoty. Každopádně se to dá, jenom cítíte, že to už není úplně ono a musíte to hlídat.
  • Bahno – špatný, obalí pneumatiku a ta pak nedrží moc směr, musíte držet řídítka hodně silně a být ve střehu. Mokrému a hlubšímu bahnu se raději vyhněte.
  • Tráva – ne tak špatný jako bahno, ale taky žádná extra sláva.

Co se mi na pneumatikách líbilo, bylo upozornění, že se blížím limitu přilnavosti. Pneumatiky o sobě dali jednoduše vědět a předešlo se tak krizovkám. Pneumatiky dovolí náklon větší než mozek běžného pilota, takže na pěkný silnici v zatáčkách rozhodně nemusíte být za brzdu.

Co se mi trochu nelíbilo, byla přilnavost na opravdu špatných cestách nebo vzrůstající hlučnost s vyšším nájezdem. Čím více byly pneumatiky sjeté, tím více hlučnosti produkovali. Každopádně jsem najel lehce přes 17 000 kilometrů na sadě a ještě by pár stovek dali. Takže pro cestovní endura rozhodně doporučuju.

Michelin Anakee 2 – zjistit aktuální cenu

Michelin Anakee 2

7.6

Jízdní vlastnosti

8.2/10

Přilnavost

8.1/10

Životnost

7.5/10

Chování na vodě

7.5/10

Rychlost zahřátí

8.1/10

Cena

6.5/10

Klady

  • Přilnavost na silnici
  • Stabilní i při vysoké rychlosti
  • Snadno čitelné

Zápory

  • Špatný terén moc nezvládají
  • Na bahno neupoužitelné

3 HODNOCENÍ

  1. Jízdní vlastnosti

    9.60

    Přilnavost

    10.00

    Životnost

    10.00

    Chování na vodě

    9.50

    Rychlost zahřátí

    9.00

    Cena

    9.00

    No,nevím co měl na Varanu obuto František ale s tímto hodnocenim to Anakee 2 snad nebyly.Já osobně jsem jezdil Metzeler Tourance které byly skvělé ale Michelin Anakee 2 jsou ještě o něco lepší.Hodně cestuji na motorce Aprilia ETV 1000 Caponord a to dost naložený ale nikdy se mi nestalo,že by mi tyto gumy někdy ustřelily jak za sucha tak za mokra.Prostě guma na kterou se můžu spolehnout.Na první sadu jsem najel v pohodě 20tis.km. a na druhou 18tis.km.Ty ale dostaly hodně velkýho čouda 14 dní v Alpách.Moji kámoši mají tyto gumy na Varaderech a nemůžou si je také vynachválit.

  2. Jízdní vlastnosti

    10.00

    Přilnavost

    10.00

    Životnost

    9.80

    Chování na vodě

    10.00

    Rychlost zahřátí

    9.50

    Cena

    7.10

    Pneu mám již několikátou sadu ..
    Od litrového stromu až po Honda Crosstourer D 1200 a SUPER můžu jen doporučit !!!!!!

  3. Jízdní vlastnosti

    5.20

    Přilnavost

    4.30

    Životnost

    0.00

    Chování na vodě

    1.20

    Rychlost zahřátí

    5.20

    Cena

    0.20

    Zdravim, tak snad me kolega vyse neukamenuje 🙂 se zanovnimi Anakee 2-mi jsem koupil Varadero xl1000. Jedny z nejhorsich pneu co jsem na moto mel, alespon co se tyka teto kombinace motorky a pneu proste katastrofa. Na suchu spatne citelna o nejakem pistupnem upozornovani o ztracejici se adhezy v naklonu nemuze byt rec… proste tak nejak drzi a pak se utrhne. celkove v zatackach neklidna. Na mokru uplna katastrofa. Po cca 1000km “sly do skarpy”. Pote nazuto Metzeler Tourance next a po “nextkach” Pirelli scorpion II. “Nebe a dudy”!!! pirelky a metzky se chivaly cca stejne. Fungovaly skvele, jak sucho tak mokro. S obema strejchnuti stupacek na mokru nebyl problem a to s pocitem jistoty, ze je jeste rezerva. Pri pomysleni, ze bych mel “strejchnout” s Michelinkou tak se mi dela “poserpasek” v trenkach a ne na gume 😀 Ja je na zadnou moji moto urcite nikdy neobuji.

Přidejte své hodnocení!

Please enter your comment!
Please enter your name here