Mitas E09

Dříve jsem na KTMku jezdil TKC80 od Continentalu a ačkoliv jsou to skvělé pneumatiky, chtěl jsem něco, co vydrží déle než 5 000 kilometrů „solidního“ ježdění. A vzhledem k tomu že tak polovina mých cest je po nezpevněných cestách, rozhodl jsem se, že vyzkouším Mitasky E09.

Popisek deklaruje, že se jedná o pneumatiku vhodnou z 20% na silnici a z 80% na offroad. Což by vzhledem k velikosti drapáků mohlo klidně odpovídat. Pneumatika se na silnici chová relativně stabilně až do dálniční rychlosti. Jakmile ale člověk jede víc jak 120 – 130 km/h, tak se motorka začíná vlnit a řidič si moc jistý není.

Stejně tak jako na mokrém asfaltu to na velké náklony také moc není. Ale to se dá od této konstrukce očekávat, stejně tak jako zvýšená hlučnost. Rozhodně je teda cesta po dálnici s těmito pneumatikami méně příjemná, než vedlejší cesta po okresce, nebo ještě lépe po poli vedle silnice.

Ideální „podnebí“ pro Mitas E09 je bahno, mokrá hlína, hluboký písek nebo naopak udusaná suchá cesta. Tam perfektně drží stopu a pneumatika funguje přesně jak má. Jenom pozor třeba i na mokré kořeny stromů, po těch to pěkně klouže, ale to asi každá pneumatika. Řekl bych, že pro hobby jezdce je to skvělá volba, například oproti univerzálnějším Mitas E07, které jsou právě spíše na silnici než offroad.

Pokud tedy hledáte dobrou off-road gumu a jezdíte spíše po mokrých rozbahněných cestách, popřípadě navštěvujete pískovcové lomy, tak je E09 dobrou volbou.

7.7

Jízdní vlastnosti

8.0/10

Přilnavost

8.5/10

Životnost

7.5/10

Chování na vodě

7.0/10

Rychlost zahřátí

7.0/10

Cena

8.0/10

Klady

  • Skvělé na off-road

Zápory

  • Nestabilní na dálnici při rychlosti nad 130 km/h
  • Kloužou na mokré trávě, po kořenech stromu

Přidejte své hodnocení!

Please enter your comment!
Please enter your name here