Dunlop Elite 3

Dunlop Elite 3 je moje druhá sada na VTX1800. Podle mě se totiž jedná o jednu z nejlepších pneumatik pro velké těžké cruisery. Podle marketingových podkladů má E3 přizpůsobený profil i pro ježdění na mokru. Což teda nedokáži porovnat, protože se jízdě v dešti dost vyhýbám, ale při porovnání s původní tovární pneumatikou jsou tyhle „Dunlopky“ jako nebe a dudy.

Všechno je s nimi lepší, ať už na suchu, kdy je ovladatelnost motorky jednodušší a lépe se projíždí zatáčky, nebo na mokru kdy se dá jet normálním tempem – zase oproti továrním. Kolega na 1800 Goldwingu sdílí stejné pocity. Na stávajících pneumatikách mám najeto lehce přes 16 000 kilometrů a jsou tak lehce za polovinou své živostnosti.

První sada mi vydržela cca 27 000 kilometrů včetně pár akčnějších rozjížděk. V partě jezdíme s pár supersportovníma motorka a se silnýma naháčema, ale držet tempo problém není. Samozřejmě nebrousím v zatáčce stupačky, ale vjezdová i výjezdová rychlost je opravdu solidní. Je to nejspíše dáno tím, že guma je dvousměsová a střed má tvrdší směs než bočnice, které jsou po pár zatáčkách hezky zahřáté.

Na mokru jsou pneumatiky snadno čitelné a to i ve velkém dešti. Kanálky vedoucí od středu pneumatiky odvádí vodu dostatečně rychle a gumy nejen že téměř nekloužou, ale ještě mě na nich nepotkal aquaplaning a to ani při „zaplavení“ celé ulice při vydatném dešti. V Americe zjevně vědí, proč tyhle pneumatiky montují od výroby na silné modely Harley-Davidson. Takže pokud hledáte dobrou pneumatiku na velký cruiser a požadujete jak životnost tak dobrou přilnavost, určitě se podívejte na Dunlop Elite 3.

9

Jízdní vlastnosti

9.5/10

Přilnavost

9.0/10

Životnost

9.5/10

Chování na vodě

9.5/10

Rychlost zahřátí

8.5/10

Cena

8.0/10

Přidejte své hodnocení!

Please enter your comment!
Please enter your name here