Michelin Road 5

Za poslední 3 sezóny jsem spotřeboval 2 sady Michelin Pilot Road 4 a dvě sady Bridgestone S21. Mým hlavním požadavkem byl vždycky dostatek gripu v zatáčkách a poslední dobou i lepší živostnost pneumatik (zvlášť S21 mi vydrželi průměrně 3 000 kilometrů). Takže jsem se začátkem tohoto roku rozhodnul vyzkoušet nové Michelin Road 5, což je nástupce modelu Pilot Road 4, jenom z názvu modelové řady odstranili slovo „Pilot“.

Vzhledem k tomu že tyto gumy nepatří úplně mezi nejlevnější, tak doufám, že mi na mé S1000RR vydrží alespoň 5 000 kilometrů. Zatím na nich mám najeto lehce přes 1 000 kilometrů a dle všeho by to zvládnout měli.

První čeho jsem si po obutí všimnul je snadná ovladatelnost pří nižších rychlostech. Manévrovatelnost ve městě je oproti S21 lepší. Pneumatiky se chovají neutrálně a zatáčení je plynulé. Na dálnici je jejich chování ještě lepší! Pevně drží stopu a to i na našich „kvalitních“ cestách. Menší díry na silnici, plátování, přechody z jiných druhů asfaltu apod. všechno tyto pneumatiky filtrují a stabilizují i ve vyšších rychlostech.

Okresky a serpentýny. Je potřeba si uvědomit, že tyto pneumatiky už nejsou takové „hardcore“ náčiní pro závodníky, ale spíše mírným kompromisem mezi čistě hypersportovní pneumatikou a klasickou „sport-tourer“. Společnost Michelin rozšířila tvrdší směs na 66 % od středu (oproti 20% u předchozích Pilot Road 4) a to nejen pro delší výdrž, ale také pro lepší systém odvodu vody.

Pneumatiky se cítí doma na středně dlouhých a rychlých zatáčkách. Naopak na krátké rychlé vlásenky, kde se překlápíte během vteřiny, pneumatiky moc nezvládají. Respektive nejsou tak ochotné jako PR4 nebo S21. Je to nejspíše menší profilem (výškou) pneumatiky a tím, že nemá tak agresivní design.

Pneumatika se chová při rychlém střídání zatáček neutrálně a je krásně cítit její limit. Při jízdě se pohybuji z 90% na bočnici a to je místo kde tyto gumy excelují. Netroufnu si (alespoň zatím) na jízdu absolutně na hraně, kde brousím i stupačky tak jako na S21, ale žádné „chicken strips“ na pneumatikách nemám. Nicméně to je právě rychlá jízda v náklonu a ne na limitu, která mě nejvíce baví – a tady nové Michelin Road 5 jsou jako doma. Filtrují veškerou nerovnost, drobné trhlinky v asfaltu, občas nějaký ten nepořádek, výmol a to vše s grácií. V zásadě jsem měl během těch 1000 km jenom jeden menší problém, kdy jsem vletěl do rychlé zatáčky, ve které byl písek a zareagoval kontrola stability co mam v BMW. Tam zadní pneumatika lehce podklouzla, ale to by udělala každá.

Pokud máte v okolí kvalitní a dobrý asfalt, věřím, že z pneumatik budete absolutně nadšení. Pokud máte v okolí klasické české cesty, tak nevadí, protože gumy dobře fungují i na těch.

Za mokra jsem pneumatiky tolik nevyzkoušel, ale dvakrát jsem stihl středně silný déšť, a ačkoliv nejezdím tak jako na suchu, tak gumy drželi stopu velmi dobře. Michelin se právě soustředil na tuto část vývoje pneumatiky (technologie Michelin XST Evo a Michelin ACT+), aby jízda na vodě byla co nejstabilnější a nepřinášela řidiči žádné překvapivé okamžiky. Pokud tedy rádi jezdíte rychle, ovšem ne na limitu s kolenem na zemi a chcete lepší živostnost, jsou nové Michelin Road 5 jednou z možností.

8.6

Jízdní vlastnosti

9.5/10

Přilnavost

9.0/10

Životnost

8.5/10

Chování na vodě

9.0/10

Rychlost zahřátí

8.5/10

Cena

7.0/10

Klady

  • Udávaná životnost
  • Trakce i na vodě

Zápory

  • Na rychlé sklápěčky na koleno moc nejsou

Přidejte své hodnocení!

Please enter your comment!
Please enter your name here