Dainese

Další známou motocyklovou značkou je výrobce Dainese. A stejně jako Alpinestars, má společnost i podobný začátek založení.

Jednoho krásného dne v roce 1968, se tehdy dvacetiletý Lino Dainese rozhodl, že pojede s kamarádem do Londýna na Vespě. Po přijetí na “místo činu” viděl spoustu motorkářů v koženém oblečení (přeci jen motocyklová kultura nejen cafe-racerů v Anglii byla víc na úrovni) a tak cestou zpět měl o čem přemýšlet.

Uběhly dva roky a nápad na výrobu bezpečného, funkčního a zároveň estetického oblečení na motorku začíná dostávat první tvar.

V roce 1971 vzniká několik návrhů loga, která představují Speed Demona jako symbol dynamiky a rebelie. O rok později (1972) vzniká společnost Dainese ve městečku Molvena na severu Itálie. Což je zhruba 50 kilometrů od městečka Asolo, kde vznikla značka Alpinestars.

Jako první sjíždí z “výrobní linky” pár motokrosových kalhot. O dva roky později (1974) společnost Dainese vymyslela novou techniku zpracování hovězí kůže, takže vzniká oblečení z hovězí kůže kombinované s elastickými pásy – což zlepšuje komfort o několik tříd. Zároveň je rok 1974 ve znamení spolupráce se špičkovými jezdci. Úplně prvním je závodník Dieter Braun, který se účastní závodů World Championship Series.

O pět let později v roce 1979 vzniká pod značkou Dainese první chránič páteře. S vývojem pomáhal britský závodník Barry Sheene a design a návrh měl na starosti Marc Sadler, který i dnes patří mezi uznávané produktové designéry.

Následují 3 roky vývoje jsou za námi a Dainese představuje v roce 1981 kolenní chrániče (slidery), kterým se díky vzhledu říká “porcupines”. A vzhledem k tomu že se jezdci dostávají čím dál více na hranice motorek a kolenem blíže k závodní trati, je potřeba důkladného testování. A přesně to má na starosti aktuálně nejlepší jezdec – Kenny Roberts.

V roce 1981 dochází ke menší revoluci napříč motocyklovými závody a kombinéza jezdců se stává nedílnou součásti výbavy pilota. Společnost Dainese tak začíná nabízet kombinézy šité přesně na konkrétního závodníka. O rok později dochází k vývoji kompozitových chráničů a integrování do kombinéz tak, jak je známe v mírně pozměněné podobě dodnes. Zároveň dochází k přepracování kolenních chráničů na pevnější materiál, aby nedocházelo k takovému opotřebování.

1983 – je rokem, který přinesl vzhled a tvar aktuální podoby chráničů páteře (páteřáků). Design vychází ze hřbetu humra a pro nás jeho účinnost otestoval jezdec Freddie Spencer při pádu na okruhu Kyalami v jižní Africe. Vzhledem k tomu že šlo o pád na velké kameny a Freddiemu se nic nestalo, je výrobek propuštěn do prodeje veřejnosti (dříve byl určen pouze pro závodníky).

Rok 1988 a společnost Dainese představuje svůj nový koncept prvku závodních kombinéz – aerodynamický hrbol. Který se taktéž používá dodnes a nalezneme v horní zádové části. Rok poté přichází první motocyklové rukavice Dainese a v roce 1991 poté první (kovové) slidery určené na ochranu nohou a chodidel. O rok později přivítají jezdci po celém světě již čtvrtou generaci kolenních sliderů.

Spolupráce s vědci a špičkami v oboru chemie a inženýrství přináší v roce 1993 nový materiál s názvem “D-Tec®”, který znamená menší revoluci ve výrobě motocyklových chráničů.

Pak už to šlo celkem rychle a společnost o rok později představuje divizi “No Impact”, která se zaměřuje na ostatní adrenalinové sporty jako je MTB, Alpské sjezdové lyžování nebo třeba snowboard. V dalším roce, tedy 1994 pak došlo k vývoji a představení nového páteřového chrániče pro milovníky lyží.

Posuneme se do nového milénia (konkrétně 2000) a společnost představuje nový systém na kterém pracuje D-air®, což je airbag pro motorkáře.

Rok 2007 je v mnoha ohledech pro firmu Dainese zlomový, protože kupuje italského výrobce přileb – firmu AGV. Tím společnost získává možnost “totálního pokrytí” jezdce od paty až k hlavě.

Dobré vztahy majitele firmy Lina Dainese a Valentina Rossiho pak vyústili ve jmenování Rossiho jako čestného prezidenta značky AGV.

Celkové úspěchu firmy si samozřejmě všímají nejen konkurenti ale také investiční skupiny.

V roce 2014 tak 80% podíl firmy Dainese kupuje investiční skupina Investcorp z Bahrainu, za částku 130 miliónu Euro. Lino si nechává 20 %, což mu jistě zajistí moc pěkný důchod 🙂

Rok 2015 také nebyl pro značku úplně bezvýznamný, protože se pomocí Evropské Vesmírné Agentury (ESA) a díky dánskému astronautovi Andreasu Mogensenu, dostala do vesmíru. Respektive speciální oblek firmy, který byl navržen tak, aby zůstal zachován maximální komfort astronauta ve vesmíru.

Pokud byste čekali že si po koupi investiční skupiny moc značku Dainese neužije, jste na omylu. V roce 2015 ještě společnost pod vedením nových vlastníků, poskytla “veřejnosti” svojí platformu airbagu D-air®. Vývoje se tak může účastnit více lidí a zároveň se vše posouvá díky důmyslnému know-how kupředu. Své by o tom mohl vyprávět Jan Farrel, který při mistrovství 2014 Speed Ski world champion, havaroval v rychlosti přes 80 km/h a nic se mu nestalo.

Stránky výrobce:
https://www.dainese.com

Recenze Dainese

Přidejte své hodnocení!

Please enter your comment!
Please enter your name here