AGV K-3 SV

AGV K-3 SV je nástupcem modelu K3 kde přívlastek SV znamená jednoduše sluneční clonu (Sun Visor). Polykarbonátová helma převzala spousty prvků a zároveň byla designována stejně jako modely Corsa, Veloce nebo AGV Pista GP. To znamená ostré rysy, výrazná bradová část a zadní spoiler usměrňující proud vzduchu obtékající helmu. K3 SV spadá cenou do kategorie entry-level přileb ale výbavou lze bez problémů řadit mezi střední až prémiový segment. Samozřejmě nelze srovnávat tuto helmu s přilbou za 12 000 Kč, ale mnoha ohledech se jí dokáže vyrovnat.

Skořepina nové helmy AGV K-3 SV je zcela přepracována. Předchozí model byl více zakulacený a nepoužíval natolik moderní technologie jako tato helma. Ačkoliv je skořepina helmy vyrobena z polykarbonátu HIR-TH (High Resistance Thermoplastic Resin), který je levný na výrobu a zároveň nejtěžší z používaných materiálů při výrobě helmy, vede si K3 SV z hlediska bezpečnosti velmi dobře. A dokonce tak dobře že získala v testu nezávislé zkušebny SHARP 4 hvězdičky z celkových 5. Přilba tak dokáže poskytnout ochranu na stejné úrovni jako mnohem dražší helmy.

Hnedka pod skořepinou je umístěna vrstva EPS, konkrétně 4 vrstvy EPS které byly testovány pomocí FEM/FEA analýzy. Jednoduše bylo testovány vzniklé síly, reakce na tlak, teplotu, vibrace a jiné fyzické vlastnosti. Následuje pratelný a vyměnitelný interiér Dry-Comfort kdy se snímala hlava několika stovek jezdců a vznikal tak „univerzální“ 3D model interiéru. Vítaným prvkem je vybrání v oblasti uší pro použití bluetooth sluchátek nebo interkomu. Drobné kapsičky v oblasti uší jsou jednoduchým prvkem, díky kterému vás nebudou bolet uši od tlačení od sluchátka. Jednoduché a účinné.

S ventilačním systémem se počítalo již při výrobě helmy, takže jsou ve vrstvě EPS vytvořený tunely pro rozvod vzduchu – což skutečně funguje. Zejména přední ventilační vstup v bradové části funguje opravdu velmi dobře a lze jej částečně použít jako jakýsi „rozmlžovač“. Jediným „problémem“ který jsme zaznamenali bylo, že při vyšších rychlostech (180 km/h+) a otevřeném bradovém ventilačním vstupu nám lehce foukalo i do očí. Slider ovládání ventilace je poměrně dobře ovladatelný i v rukavicích, jen to s horními ventilacemi chce trošku cviku. Jakmile ale pochopíte grif tak je ovládání jednoduché. Celkem zde máme 4 ventilační vstupy v přední části a 2 výstupy v části zadní. Ty fungují pouze jen jako extraktory a nelze je nijak ovládat. Vzhledem k jejich umístění pod zadním spoilerem je vzduch z helmy vytahován hlavně díky aerodynamickému tlaku při jízdě. Ostatně i celá helma a její ventilační systém byli testovány v aerodynamickém tunelu.

Hledí je poměrně široké a získáte tak skvělý přehled díky perifernímu vidění. Vítanou funkcionalitou je i příprava pro PinLock a zejména při nákupu v zahraničí dostanete i PinLock vložku zdarma. Samotné hledí s označením GT2 nabízí povlak anti-scratch (proti poškrábání) a vlastní anti-fog ochranu formou tenké vnitřní vrstvy. S helmou jsme najeli 2 000 kilometrů a nějaké smívání nebo poškození dané vrstvy jsme nezaznamenali. Ovšem je do budoucna nutné počítat že se to může stát. Uchycení celého hledí je pomocí systému XQRS (X-tra Quick Release System) a nepotřebujete tak žádné nářadí k jeho výměně. PVS neboli Perimetrical Visor Seal je mechanismus který zapříčiní lepší těsnost mezi helmou a hledím a zabrání tak vzniku hluku uvnitř helmy. Jak to skutečně funguje si ale povíme dále.

AGV K-3 SV – seřazeno od nejnižší ceny

Integrovaná sluneční clona (IVS) je vybavena 100% UV filtrem který chrání zrak před slunečními paprsky. A stejně jako hledí má povrchovou úpravu anti-scratch. Navíc ji lze snadno vyměnit bez nářadí. Né, že by to bylo potřeba, ale pokud čekáte úplně černou clonu tak tady jste špatně. Jde spíše o kouřové sklo ale jeho výměna není opravdu nikterak složitá. Na trhu je navíc několik barevných variant hledí takže si určitě vyberete. Jen počítejte že to není nic levného a cena se pohybuje kolem 1500 Kč.

No a co se týká aerodynamiky a hlučnosti? Zadní spoiler funguje opravdu precizně a ani při vysokých rychlostech není problém s pohybem hlavy. Helma je stabilní i při nepřímém směru jízdy (koukáte jinam než jedete) a je vidět že si celkově s aerodynamikou dal v AGV někdo záležet. Co je ale horší tak je hluk uvnitř helmy, jakože opravdu hluk. To že čekáte hluk při otevřených ventilačních vstupech je celkem i pochopitelné. Ale to že je uzavřete a přesto slyšíte v helmě jemné hvízdání je skutečně otravné. Celá hlučnost se začíná projevovat už při 80 km/h a zrovna dvakrát příjemná není. Jasně že se s tím dá jezdit ale na delší vzdálenosti stovek kilometrů si prostě musíte přibalit špunty do uší.

Celkově můžeme AGV K-3 SV doporučit zejména díky bezpečnosti, komfortu a skvělé ceně. Ovšem jedinou drobností která vás může odradit od koupě, může být nepříjemný hluk. Jak je ale helma hlučná zjistíte už při testování (jsou k dispozici 2 velikosti skořepiny) o kterém jsme vám psali v návodu: Jak vybrat helmu na motorku.

Výrobce: AGV
Modely: AGV K3 SV, K-3 SV Avior Italy, K-3 SV Misano, K-3 SV Imola 1998, K-3 SV Avior, K-3 SV Rookie, K-3 SV Mizar, K-3 SV Guy Martin, K-3 SV Elements, K-3 SV Bollo 46, K-3 SV Rav, K-3 SV Comic, K-3 SV Five Continents, K-3 SV Scudetto, K-3 SV Tartaruga, K-3 SV Glimpse, K-3 SV Myth a další…
Typ: integrální přilba
Materiál: polykarbonát HIR-TH, EPS
Váha: 1 490 g+- (velikost L)
Dostupné velikosti: XS, S, M, L, XL, XXL

AGV K-3 SV

8.6

Výhled

9.5/10

Komfort

9.0/10

Hlučnost

6.5/10

Ventilace

8.5/10

Kvalita zpracování

9.0/10

Výbava

8.5/10

Cena

9.0/10

Klady

  • Ventilační systém
  • SHARP 4/5*
  • 4 vrstvy EPS
  • Aerodynamika

Zápory

  • Vyšší hlučnost

Přidejte své hodnocení!

Please enter your comment!
Please enter your name here