AGV Sportmodular

3

Když jsem začátkem roku hledal náhradu za svojí dosluhující Schuberth C3 Pro, bylo mi jasný že laťka je nastavena hodně vysoko. AGV Sportmodular v karbonové variantě jsem si zamiloval na první pohled. Bohužel zimní počasí zrovna dvakrát nenahrávalo projížďkám a testování, takže nákup helmy, otestování v obchodě a mírná pár kilometrová projížďka byla taková menší loterie.

AGV skombinovalo technologii, kterou používá u modelu AGV Pista GP R s velkým důrazem na bezpečnost a komfort. Takže skořepina je k dostání ve třech velikostech (XS-S, M-L a XL-3XL), kompletně vyrobena z uhlíkových vláken (karbonu) a na první pohled byste nepoznali, že se jedná o vyklápěcí helmu.

Na bezpečnost je kladen opravdu velký důraz a tak má EPS čtyři vrstvy o pěti rozdílných hustotách. Systém otevírání je vyroben z oceli a stejně tak i bradová část zámku, aby nedošlo k nechtěnému otevření při pádu a nárazu.

Technické specifikace na papíře jsou jedna věc, ale jak to vypadá ve skutečnosti? Už po rozbalení z krabice si uvědomíte, že částka za tuhle helmu je odpovídající. Pokud zvolíte přiznaný karbon (Gloss nebo Matt Carbon) tak helma působí až neskutečně sladěně, díky vláknům a jeho „šrafování“. Druhá věc, co vás zaručeně dostane, je váha.

Mojí Schubertku jsem považoval za opravdu lehkou, ale Sportmodular od AGV je o třídu jinde. A to i včetně mého Sena komunikátoru.

Mám za sebou 3 měsíce ježdění a musím říct, že AGV Sportmodular je nejen „papírově“ lepší než má C3, ale v některých věcech i daleko lepší. Ale jak už to tak bývá, i absolutně skvělé věci mají nějaké ty mouchy.

První tříhodinová projížďka pro mě byla jakousi poznávačkou helmy. Mám průměrně šišatou-kulatou hlavu a helma mi seděla do natěsno. Po zhruba 200 kilometrech však lícování lehounce povolilo a helma teď sedí absolutně dokonale. Hledí je GT3 (které je také v TOP modelech značky) s anti-fog vložkou od Pinlocku (Max Vision 120). Samotné hledí však poskytuje až neskutečný výhled i do stran – je vidět že inspirace této helmy pochází ze závodních modelů. A to všechno absolutně bez jakéhokoliv zkreslení.

Interiér je nejen že pohodlný ale také oboustranný (tkanina Shalimar a Nabuk). To znamená že když je venku chladno, nebo vám nevyhovuje „hrubost“ jedné strany, otočíte a je po problému. Chladivá i hřejivá strana fungují opravdu výtečně. Při projížďce rakouskýma Alpama v dešti a když teploty klesly k 10°C se hřejivá strana interiéru opravdu hodila. Pinlock vložka funguje absolutně bez problému a nikdy se mi nestalo že by došlo k zamlžení nebo jen mírnému náznaku. Samotné hledí je snadno ovladatelné jednou rukou a disponuje zámkem proti otevření při pádu VLS (Visor Lock System). Ovládání hledí jde trošku ztuha, což je dobře, protože se uzavírá samovolně až při rychlosti kolem 120-130 km/h.

Na vyklápěcím systému není moc co popisovat, snad jen že funguje na jedničku a je skvěle utěsněn. Ačkoliv je C3 Pro opravdu na výklopnou helmu tichá, AGV Sportmodul je na tom s tichostí ještě o malý kousek dále. Oboje helmy jsem jezdil na BMW GS s turistickým hledím a nemůžu si vážně stěžovat. Ale samozřejmě na naháči bez kapot můžete mít jinou zkušenost.

No a nyní k těm mouchám nebo spíše muškám jinak dokonalé helmy. Jsou to spíše tipy, co bych udělal jinak, takže:

  1. horní část bradové výklopné části zasahuje při vyklopení lehce do výhledu řidiče. Není to nic extrémního, jenom vidíte mírný růžek spodní části.
  2. klidně bych uvítal silnější „zarážky“ u hledí, aby se dalo jet třeba do 150 km/h s otevřeným…
  3. zámeček na hledí na mě působí až moc plastově
  4. řemínek s titanovými DD kroužky by mohl mít pevněji umístěné polstrování, ale je to už jen drobnost

Pokud tedy hledáte výklopnou helmu s opravdu nádherným designem, sportovního střihu, skvělými funkcemi a opravdu pohodlnou, tak je AGV Sportmodular tou správnou volbou.

Výrobce: AGV
Model: AGV Sportmodular, Sportmodular Hi-vis, Sportmodular Aero, Sportmodular Tricolore, Sportmodular Matt Carbon, Sportmodular Carbon White a další…
Typ: výklopná modulární přilba
Materiál: uhlíková vlákna (karbon), EPS
Dostupné velikosti: XS, S, M, L, XL, XXL, 3XL

9.1

Výhled

9.7/10

Komfort

9.5/10

Hlučnost

9.5/10

Ventilace

9.4/10

Kvalita zpracování

9.7/10

Výbava

8.6/10

Cena

7.5/10

Pros

  • Váha
  • Integrovaná clona
  • Bezpečnost
  • Oboustranný interiér

Cons

  • Vyšší cena

3 recenze

  1. Výhled

    8.3

    Komfort

    6.4

    Hlučnost

    8.7

    Ventilace

    8.8

    Kvalita zpracování

    8.7

    Výbava

    9.1

    Cena

    5.9

    Zklamani! Nesouhlasim. Pod tvarema tlaci.

  2. Výhled

    10

    Komfort

    9.5

    Hlučnost

    8.5

    Ventilace

    9.5

    Kvalita zpracování

    10

    Výbava

    9

    Cena

    8.5

    Za mě jen a pouze maximální spokojenost. Je sice pravda že jsem si musel na helmu zvyknout, protože sedí dost těsně, ale po vymačkání už o ní nevím. Na ZZR pociťuji při dlouhodobém cestování rychlostí nad 200 km/h absolutně bez jakékoliv ztráty komfortu. Za ty peníze rozhodně stojí.

  3. Výhled

    10

    Komfort

    10

    Hlučnost

    9.5

    Ventilace

    9.5

    Kvalita zpracování

    10

    Výbava

    5

    Cena

    5

    Peckové škopek pro velký kluky co na něho maj 😎👍
    Pro ty komu vyhovuje tahle skořepina to nejsou vyhozený prachy. Samo že se najde někdo komu sedí líp něco jiného.
    Za mě špica 👍 Do teď jsem jezdil SHOEI, ale po vyzkoušení téhle AGV musím říct že za dvacet let ježdění jsem neměl na hlavě škopek, kterej by takhle seděl.
    Jen doporučuji 😉

Odpovědět

Please enter your comment!
Vložte své jméno nebo přezdívku