Airoh GP500

Musíme si přiznat, že jsou značky, u kterých začínáme tušit jejich „neblahý“ vliv na náš úsudek. Prostě automaticky předpokládáme, že ta či ta helma bude dobrá jen díky svému výrobci. Horší ale je, že to tak většinou opravdu je – nebo alespoň v případě značek Airoh, Shoei, Arai, Schuberth. Samozřejmě každá značka má dobré a špatné modely, ale buď máme šťastnou ruku, nebo je u některých značek standard o trošku výše.

Takže dneska si představíme v testu helmu Airoh GP 500, která startuje na částce cca 9 000 Kč a patří k tomu nejlepšímu, co můžete na silnici jezdit.

Skořepina je vyrobena z uhlíkových a kevlarových vláken v kombinaci s pryskyřicí a UV ochranným polymerem. Ačkoliv to zní docela vědecky, jedná se dnes už o lepší nadstandard v dané ceně. Stejně jako 4 vrstvy EPS polyesteru různé hustoty, který pomáhá při pádu k „rozprostření“ nárazu.

Je pondělí, hodiny na mobilu ukazují 6:30 ráno a při pohledu z okna v rakouském Matrei in Osttirol zjišťuji, že venku nic nevidím. Mlha. Fakt mléčná mlha. Kdo by to v květnu v rakouských alpách kousek od Grossglockneru jen čekal. Že máme vždycky tak dobrý nápady jako naplánovat vyjížďku jen na víkend abychom byli v pondělí zase v práci. Příště už (stejně jako už 8x předtím) nejedu.

Mléčná mlha nemizí ale musíme mizet my. Páteční příjezd ani sobotní projížďka helmu Arai GP500 moc ve špatných podmínkách netestují, protože máme kupodivu celý víkend slunečno a nějaké abnormální teplo. Ani kapička deště, takže aspoň to počasí nám relativně vyšlo. Po seběhnutí schodů z apartmánu sedáme na motorky, funím, čekám na kolegu a zároveň kdy se začne zamlžovat helma. Nic. Tři minuty, nic. Pět minut funění (110 kg ne zrovna sportovní postavy) a nic. PinLock vložka evidentně funguje skvěle (Pinlock® Max Vision je součástí balení). Kolega ale moc ne –  po 10 minutách přibíhá, že prý něco zapomněl nahoře (nahoře = na záchodě).

Rozjíždíme se a po několika desítkách kilometrů v mlze, kdy naše maximální rychlost dosahovala astronomických 70 km/h protože vážně nebylo nic vidět, se helma stále nemlží a systém větrání funguje na jedničku. Hledí přilby má 3 stupně a z toho jeden na mikroventilaci. Samotné hledí má 50% ztmavení, takže když začne vylézat sluníčko nad obzor, jsem připraven. Stejně jako poslední dva dny, kdy se převýšení míchalo do zatáček a nejednou hrozilo oslnění od sluníčka.

Od pátečního vyzvednutí a nasazení helmy bych ji mohl popsat asi jednou větou: Kvalitní, stylová, komfortní, aerodynamická, funkční, tichá a krásná. Od nasazení mi prostě sedí přesně jak má, vnitřní interiér je jemný a přiléhavý a zároveň nikde nepříjemně netlačí. A to ani přes dioptrické brýle, pro které je v interiéru vybrání (Easy-Fit). Vybrání je také v oblasti uší, kde jsou malé kapsy pro interkom nebo sluchátka.

Z fotek to tak možná nevypadá, ale boční vybrání dovoluje použití širokého plexiskla a opravdu skvělý periferní výhled. Pro okruhové nadšence je tady příprava pro strhávací slídy/trhačky a celé hledí má ochranu proti poškrábání (Anti-scratch). Co mě těšilo, bylo zkreslení pozorovacích úhlů, respektive nezkreslení, protože jsem žádné nepozoroval.

Helma Airoh GP500 – seřazeno od nejnižší ceny

Cesta domů ubíhala relativně svižným tempem a je potřeba si uvědomit že Airoh GP500 má rodokmeny v okruhových závodech. Tím narážím samozřejmě na hluk. Ventilační systém zde funguje absolutně na jedničku v jakékoliv rychlosti a rozhodně bych vyzdvihnul ventilační vstupy na hlavě. Zejména díky vzduchovým tunelům uvnitř EPS vrstvy rozvádí opravdu plnohodnotně vzduch po celé hlavě. Ono perfektně fungují i vstupy na bradové části i těsně nad hledím, ale prostě ty na hlavě fungují ještě o třídu lépe – nejspíše díky dvou výstupům v zadní části helmy. Je vidět že dlouhodobé testování ve větrném tunelu a na okruzích se společnosti Airoh vyplácí. I při rychlosti dvounásobku našeho dálničního limitu je helma klidná a vzduch obtéká helmu bez jakýchkoliv turbulencí.

A teď k slibované hlučnosti. Do 100 km/h v zásadě slyšíte jen mírný šum (pokud nemáte trubku místo výfuku) a panuje relativní klid. Mezi 130 až 160 km/h začínáte vnímat aerodynamický hluk zejména od horních ventilačních vstupů. Pokud zalehnete za kapotu tak začnete tento hluk vnímat kolem 180 km/h. Zhruba nad 200 – 220 km/h začíná klasický aerodynamický hluk a při vyšší rychlosti (kolem 250km/h) začíná lehce svištit zvuk od hledí. Paradoxně i když jsou geny přilby na závodním okruhu, v běžném provozu je helma o dost tišší než konkurence. Tedy za předpokladu že vám helma dokonale padne. Kolega se stejně velkou hlavou (oba máme velikost L), ale kulatějšího tvaru si začal na hluk stěžovat už při 170 km/h. Dle jeho slov od systému uvolnění lícnic AEFR, který pomáhá záchranářům v případě nehody. Ale já nic takového nepociťoval.

Při nákupu si tedy helmu pořádně vyzkoušejte a vyberte tu, která vám sedí nejvíce. Airoh GP500 je dodávána ve třech velikostech skořepiny s váhou kolem 1 200 gramů a zapínání na dvojitý D-kroužek.

Airoh GP500 rozhodně patří mezi jednu z nejlepších helem co jsem kdy měl na hlavě. A pokud nepotřebujete integrovanou sluneční clonu, rádio, televizi a jiné strašně potřebné věci v helmě, určitě byste ji neměli přehlídnout.

Výrobce: Airoh
Modely: Airoh GP500, GP500 First, GP500 Sectors, GP500 Fear, GP500 Slide, GP500 Cosmos, GP500 Rockstar, GP500 Drift, GP500 Scrape, GP500 Replica Doviziozo, GP500 Capirossi, GP500 Regular, GP500 Drive a další…
Typ: integrální přilba
Materiál: HPC kompozit (karbon, kevlar), EPS
Dostupné velikosti: XS, S, M, L, XL

Airoh GP500

9.3

Výhled

9.5/10

Komfort

9.5/10

Hlučnost

9.0/10

Ventilace

9.5/10

Kvalita zpracování

9.8/10

Výbava

9.0/10

Cena

8.5/10

Klady

  • PinLock Max Vision
  • Ticho
  • Ventilace
  • Nulové zkreslení

Zápory

  • Hlučnost při vysoké rychlosti
  • Musí vám sednout

Přidejte své hodnocení!

Please enter your comment!
Please enter your name here