Airoh Rev

5

Airoh Rev patří do oblíbeného segmentu „3 v 1“. Respektive do modulárních přileb, které můžete používat jako otevřené, výklopné nebo klasické integrální. A to všechno stiskem „jednoho“ tlačítka.

Firma Airoh zde již tradičně ukazuje, zač je toho italské řemeslo a celkové zpracování je u této přilby na opravdu vysoké úrovni. Ostatně přesně takové, jaké byste čekali v cenové relaci kolem 10 000 Kč. Což sice není nezanedbatelná částka, ale je lepší k tomu přistupovat jako k nákupu multifunkční přilby. A navíc plně homologované jako otevřená i jako zavřená přilba.

Skořepina je vyrobena z termoplastu pod označením HRT (High Resitant Thermoplastic). Díky čemuž sice neváží tak málo jako některé čistě karbonové přilby, ale zase to není nic strašného – váha se pohybuje mezi 1550 – 1750 gramy dle velikosti. Helma je oproti klasickým „integrálkám“ o něco mohutnější, ale to je způsobeno výklopným/překlopným systémem.

Vnitřní výstelka je hypoalergenní (Sanitized) a plně vyjímatelná. Bočnice a lícnice helmy nijak extrémně netlačí do tváří, pouze příjemně drží stisk tam kde mají. Ani po delší projížďce (více než 3,5 hodiny) v kuse je helma příjemná a sedí jak má. Použití interkomu Sena 10S Bluetooth je absolutně bezproblémové a skoro to vypadá jako by helma byla vyráběna kolem interkomu. Sluchátka do uší netlačí a mikrofon nikde nepřekáží a pomocí jednoduchého nacvaknutí neovlivňuje manipulaci s helmou.

Ventilační systém ACVS (Airoh Combined Ventilation System) funguje v teplotách od 5 do 35 stupňů a když začíná být opravdu velké horko vlivem pomalé jízdy nebo absolutního bezvětří, jednoduše překlopíte bradovou část dozadu. Jenom horní ventilační vstup při vyšších rychlostech (nad 180 km/h) začal vykazovat známky hluku – slyšíte zesilující šumění s narůstající rychlostí. Ovšem stačí se skrýt za plexi motocyklu a je po problému.

Vnitřní integrovaná clona s UV filtrem má příjemné zakouření a i když by se mohlo zdát, že se s ní dá jet i v noci, tak filtruje ostré sluneční paprsky opravdu skvěle. Stejně tak klasické hledí, které téměř nezkresluje a jeho výměna trvá doslova pár vteřin. Airoh Rev je ideální pohodlná helma na cestování která patří mezi ty tišší. Ale stejně tak jako u jiných modulárních přileb, nečekejte že patří mezi to nejtišší, co můžete na hlavě mít.

Výrobce: Airoh
Model: Airoh Rev, Airoh Rev Revolution, Rev Color, Rev Fusion a další…
Typ: výklopná modulární přilba
Materiál: termoplast HRT, EPS
Dostupné velikosti: XS, S, M, L, XL, XXL

8.4

Výhled

9.0/10

Komfort

8.9/10

Hlučnost

7.0/10

Ventilace

8.2/10

Kvalita zpracování

8.8/10

Pros

  • Homologována jako otevřená i zavřená
  • Ventilace
  • Pohodlná
  • Připravena na bluetooth interkom

Cons

  • Horní vstup ventilace (vytváří aerodynamický hluk)

5 recenze

  1. Výhled

    9.6

    Komfort

    8.1

    Hlučnost

    6.8

    Ventilace

    6.8

    Kvalita zpracování

    9.7

    Koupil jsem je v jednom německém shopu pro sebe a přítelku a protože jsem je objednával na Valentýna (ani jsem nevěděl že je Valentýn), tak tam měli ještě slevu. Cena i s poštou za 2 helmy 11 300 kč.
    Samotná helma je pohodlná, sluneční clona dokonalá (nechá se s ní jet i když je pod mrakem a na sluníčku krásně filtruje světlo), odklápění taky funguje bez problémů. Jediný co mi vadilo při nainstalování interkomu byla malá hloubka děr pro sluchátka. Měl jsem uši jak karfiol. Ale stačilo sluchátka vyndat, vařečkou vymačkat do pěny hlubší důlky a je vše OK. Hluk neřeším, páč mám Goldwinga s největším plexi. Jezdím většinou s odklopeným čumákem a plexi, jen se sluneční clonou. Přítelka sice tvrdí že je na ni helma těžká, ale to říká o každé helmě. Trochu mi dělaj problémy rozměry helmy, protože s interkomama mám co dělat, aby se mi obě vešli do zadního kufru.

  2. Výhled

    9.2

    Komfort

    9.2

    Hlučnost

    8.5

    Ventilace

    8.7

    Kvalita zpracování

    9.2

    Rozhodoval jsem se mezi Shark Evo2, LS2 Valiant a Airoh Rev 19. Ze začátku to vypadalo na LS2, ale odradilo mě použití plastových pojezdů na bocích při zavírání, nic méně musím pochválit za výběr barev. Shark mi šel špatně dovřít a zkoušel jsem dvě přilby stejné výroby v různých obchodech. Z jedné mi dokonce musel pomáhat prodavač ven. Nešla otevřít. Když se dovřela, tak mi zamáčkla lícnice jak křečkovi, ale až to bylo nepříjemné. Airoh byl poslední volba a nutno říct, že se mi nelíbila. Opravdu dělají jen omezený výběr barev. :0(. Ale vyzkoušel jsem ji, seděla dobře, má velké hledí, sluneční clonu a kovové pojezdy na bocích při překlápění. Samo se zvedá hledí při překlápění, nahoru a zpět. Má větší bradový deflektor než LS2 – tam je fakt pidi. Velký límec kolem krku pro snížení hluku. Překlápění funguje dobře, větrání také, uvidíme v létě. Hlučnost není příliš velká, ale to záleží kdo s čím jezdil před tím. Já měl jen otevřenou přilbu..vždy, takže pro mě, je každá uzavíratelná přilba lepší. Oceňuji zdířku na boku zaslepenou krytkou, kterou odděláte a můžete protáhnout kabeláž pro intercom. Bohužel zrovna kousek od toho udělali mechanismus na sluneční clonu, takže tam intercom nedáte. Jedině nějaký malý. Já mám Tour a bud´bych ho musel nalepit a dát až na rovnější plochu dozadu za ucho nebo na pravou stranu. Ani jedno mi ale nevyhovuje. Pravou rukou potřebujete držet plyn a sahat si a hledat tlačítka na intercomu na pravé straně do kříže je nepohodlné. Dal jsem ho dopředu nalevo co nejblíže mechanismu sluneční clony. Trochu mi zasahuje do překlopovací brady, ale nějak mi tam nevadí ani při zavírání. Nic méně, není to tak jak bych potřeboval. Tohle je nedomyšleno, nebo zařízeno pro jiné druhy intercomu. Co mi vadí, je ještě váha. Je těžší, což lze pochopit, když máte dvě přilby v jedné, ale jde to cítit a to nejsem žádné ořezávatko, ráno jsem to cítil za krkem, snad si zvyknu. Poslední neduh je přeska zapínání pod bradou. Občas tlačí do hrtanu, nedá se nijak naštelovat, ale chápu, že každý je jiný a někdo s tím nemusí mít žádné problémy. Shrnuto podtrženo:
    Pro: kvalitná zpracování, příjemná, velké hledí, dobře fungující překlopení s aretací dokonce (ostatní nemají), pohodlná, příprava pro intercom, samozvedací hledí při překlápění, relativně nízká hlučnost
    Proti: váha, nevhodně posazený systém otevírání sluneční clony – vadí intercomu, přeska pod bradou mě konkrétně občas řeže do hrtanu, a nepříliš velký výběr barevných kombinací, pro někoho i vysoká cena – 9600 Kč.

  3. Výhled

    6

    Komfort

    6

    Hlučnost

    1

    Ventilace

    6

    Kvalita zpracování

    3

    Špatné řešení kloubů překlápění způsobuje, že je helma už od rychlosti 140 – 150 km/h extrémně hlučná, přes aerodynamický svist neslyšíte vůbec nic a jízda se stane absolutně nesnesitelnou. Z tohoto důvodu dulrazně nedoporučuji koupi komukoliv, kdo jezdí jen teochu rychleji, po dálnici nebo nemá na motorce štít, za kterým by se mohl pořádně schovat.

  4. Výhled

    10

    Komfort

    10

    Hlučnost

    6.5

    Ventilace

    9.5

    Kvalita zpracování

    10

    Je to moje třetí helma po dvou modelech od LS2. Jsem maximálně spokojen. Vzhledem k tomu, že jezdím na maxiskůtru, nevnímám tolik hluk (ty rychlosti nejsou tak vysoké). Najel jsem s ní zatím asi 1000km a mohu odpovědně napsat, že to pohodlí v ní je naprosto luxusní. Nevím, jestli cena je vysoká nebo není.. předchozí moje modely helem byly v rozpětí 4500-6500 tis Kč, ale opravdu tahle je už “jako opravdická” helma 🙂 Mohu jen doporučit.

  5. Výhled

    10

    Komfort

    10

    Hlučnost

    0

    Ventilace

    0

    Kvalita zpracování

    0

    Na přilbě by bylo všechno celkem fajn s jednou, ale naprosto zásadní vadou. Je naprosto neuvěřitelně hlučná a to už od rychlosti kolem 40 km/h. I při běžných cestovních rychlostech je jakákoli delší jízda naprosto nesnesitelná a přilbu absolutně nedoporučuji.

Odpovědět

Please enter your comment!
Vložte své jméno nebo přezdívku