Arai MX-V

Motokrosová helma Arai MX-V rozhodně není pro každého. Což dokazuje už jen cena přesahující 11 000 Kč. Ale jedná se opravdu o tak kvalitní helmu nebo je to pouze marketing?

Už při vybalení z krabice vás překvapí přesnost a hlavně preciznost z jakou je helma vyrobena. Všechno perfektně lícuje, všude je stejných pár milimetrů mezer a máte spíše pocit, že v ruce držíte šperk než funkční produkt – který navíc budete tahat na trať do bahna, prachu a létajících kamenů. Japonská preciznost na první i poslední pohled.

Už předchůdce tohoto modelu (Arai VX-3) byl vnímán motocyklovou veřejností jako jedna z nejlepších cross přileb. Proto můžeme s klidným srdcem říci, že MX-V jde úplně stejnou cestou.

Skořepina helmy je vyrobena ze skelných vláken, které používá hlavně letecký průmysl. Speciální skelná vlákna nabízí o 30% větší pevnost v tahu a nárazu oproti klasickým skelným vláknům co můžete koupit v obchodě. Proto jen tyto samotná skelná vlákna stojí více než základní uhlíková (karbonová), která se používají běžně na helmy. Při výrobě této přilby jsou zde navíc dvě skořepiny – jedna vrchní část zesílená a druhá vnitřní. Aby byly následně spojeny laminačním procesem. Technologie výroby helmy je firmou Arai nazývána SCLC (Super Complex Laminate Construction).

Pokud přeskočíme technologii výroby a kvalitu zpracování, která někdy působí jako z jiného světa, tím hlavním důvodem, proč helmy Arai jezdí většina motokrosové špičky, je bezpečnost. A zároveň i pohodlnost. Při nárazu hlavy do pevné překážky dochází v bodovém přetížení k hodnotám 200-300 G což znamená téměř jistou smrt.

Ono i když dojde k menší nehodě a nepřímo hlavou ťuknete o něco pevnějšího tak se pohybujeme v hodnotách krátkodobého přetížení 60 – 150 G. Což absolutně bez problému postačuje na poškození mozku. Sami si teď musíte říct co je pro vás levnější a má pro vás větší cenu – jestli zaplatit za helmu cca 11 000 Kč, nebo si platit ošetření, prášky a další životní výdaje spojené s blbým nárazem. A tuto cenu si většina profesionálních jezdců uvědomuje.

Arai MX-V – seřazeno od nejnižší ceny

Vnitřní interiér helmy je do pohodlnosti srovnatelný s dražšími integrálními přilbami. Nikde nic neškrábe, lícnice tlačí kde mají a polstrování přiléhá jak má. Ventilačnímu systému nemáme co vytknout – 2 ventilační vstupy a 5 difuzorů v zadní části helmy odvádí svou práci bez problému. Bradový větrák můžete po závodě celý vyjmout (chce to trošku cviku) a kompletně vyčistit klidně vhozením do umyvadla. Stejně tak jako můžete vyjmout celý interiér a hodit jej do pračky. Možnost nošení dioptrických brýlí ani nezmiňujeme, to je samozřejmost.

Kšilt helmy prošel oproti předchozímu modelu mírnou inovací. Zejména v boční oblasti kdy se ze dvou otvorů stal jeden (nedochází tak k turbulencím) a v horní části kde se docílilo aerodynamicky lepšího tvaru. Vystouplé hrany středu kšiltu tak přitlačují více helmu dolu a přebytečný vzduch je odváděn rovnou do ventilačního vstupu a po obvodu helmy.

Upřímně asi neznáme aktuálně lepší motokrosovou helmu než je Arai MX-V. Možná že novinka od 6D Helmets bude obdobně zajímavá, ale kdoví kdy a jestli se k testu dostaneme. Velký komfort a bezpečnost hrají pro Arai MX-V hlavní prim.

Výrobce: Arai
Model: Arai MX-V, MX-V Black Frost, MX-V Rumble, MX-V Star, MX-V Tip, MX-V Sly, MX-V Speedy, MX-V Scratch
Typ: motokrosová (cross) přilba
Materiál: SCLC – Super Complex Laminate Construction (skelná vlákna), EPC
Dostupné velikosti: XS, S, M, L, XL, XXL

Arai MX-V

9

Výhled

9.0/10

Komfort

9.9/10

Hlučnost

8.5/10

Ventilace

9.0/10

Kvalita zpracování

9.9/10

Výbava

9.0/10

Cena

8.0/10

Klady

  • SCLC - Super Complex Laminate Construction
  • Pohodlnost

Zápory

  • Vyšší cena

Přidejte své hodnocení!

Please enter your comment!
Please enter your name here