Arai RX-7 V

0

Když už koukáte po helmě od značky Arai, pravděpodobně víte co chcete a proč to chcete. Arai je ryze japonská firma a na nějaké extrémní inovace si každý rok jednoduše nepotrpí. Několik let jsme tady měli špičku ve svém oboru Arai RX-7 GP a dlouze čekali na novinky i když nebyli potřeba. Až do příchodu nové verze helmy Arai RX-7 V. Ačkoliv helma vypadá téměř identicky s předchozím modelem GP, je zde několik razantních změn.

Zejména viditelnou změnou je ponížení bočnic skořepiny a větší hledí. Jenže těch věcí je samozřejmě mnohem více. Můžeme začít třeba samotnou kompozitovou skořepinou (k dostání je i verze RX-7 V RC čistě z uhlíkových vláken), která je přepracována a to včetně nově vyvinuté pryskyřice. Ta zajistila ještě větší odolnost proti nárazu a hlavně při použití mezi vrstvami kompozitu zmenšila celkovou váhu. Takže si od původního modelu odečtěte 30 gramů. Ovšem vzniklo zde několik zesílených části skořepiny, aby helma prošla přísným americkým testováním a certifikátem Snell M2015.

Hledí

Přepracovaný systém uchycení hledí VAS Shield System (Variable Axis System) zapříčinil těsnější propojení mezi přilbou a samotným hledím. Ve skutečnosti to funguje tak že došlo k ponížení úchytů hledí na pohyblivý bod a není tak uchycení napevno jako v případě jiných helem. Díky tomu více přiléhá hledí k helmě a lépe těsní. U hledí taky musíme zmínit přepracovaný systém zámku (VAS Shield Latch System) který naštěstí doznal změn. Ovládání hledí na předchozím modelu v rukavicích bylo často otázkou notného nácviku a nebylo zrovna dvakrát „user-friendly“. Nynější verze má jednodušší mechaniku překlápění s pojistkou a veškeré problémy se tím rázem vyřešili. Součástí balení je také vložka zabraňující mlžení PinLock.

Ventilace

Dalším viditelným rozdílem je prodloužený ventilační tunel (IC Duct5 ) v horní části přilby. Ten dle slov společnosti Arai zlepšuje proudění vzduchu až o 11% (při rychlosti 100 km/h). Ale co je hlavní tak došlo k snížení horního ventilačního vstupu. Ačkoliv se vám to může zdát jako drobnost, většina majitelů RX-7 GP vám jistě potvrdí že horní ventilační vstup fungoval taky jako lapač hmyzu. Arai RX-7V nabízí 6 nastavitelných předních vstupů ventilace a 7 zadních výstupů (z velké části také nastavitelných). Znamená to jen jedno: ventilační systém funguje na jedničku a přesně jak potřebujete. I když jsme se snažili najít na ventilaci možnou chybu tak nás nic nenapadlo. Možná že horní ventilační vstup osvěžuje více než bradový, ale to bylo spíše vynucené placebo. Veškeré ventilační vstupy a výstupy jsou skvěle ovladatelné i v rukavicích.

Komfort a hlučnost

Stejně tak jako ostatní výrobci v této „královské“ kategorii i zde je použitý materiál na špičkové úrovni. Tvarově je interiér koncipován spíše na oválnou než typicky kulatou hlavu – což je dobře, protože oválných hlav je většina. V interiéru je použita tkanina Eco Pure s neutrálním PH a celý je tak antibakteriální a antialergenní (dokonce i použité nitě jsou antibakteriální) při čemž zároveň zabraňuje pocení. Samozřejmostí je také několik druhů vyměnitelných lícnic a panelů, pomocí kterých lze helmu přizpůsobit vaší hlavě. Nezapomeňte, že si kupujete závodní helmu určenou primární na okruhy, takže polstrování musí tlačit a helma musí sedět tip-ťop.

S tím se také váže mírné „negativum“ a tím je hlučnost. Ačkoliv je helma o dva řády tišší než předchozí model RX7-GP na běžné ježdění v provozu a delší projížďky to určitě moc není. Nebo alespoň ne bez špuntů do uší – se kterými helma počítá a proto má v oblasti uší mírné vybrání. V případě že potřebujete jet delší dobu, poměrně dost pomůže pokud uzavřete většinu ventilačních vstupů a výstupů (pokud to počasí umožňuje), vysunete bradový deflektor a nasadíte zmíněné špunty. Je to prostě závodní helma se vším všudy.

Ovladatelnost helmy je ve vysoké rychlosti špičková zejména díky difuzoru (Type 12) v zadní části přilby. Vznikající turbulence jsou tímto aerodynamickým prvkem doslova rozbíjeny a otáčení hlavy při vyšších rychlostech je absolutně bezproblémové. Částečně za to ale může také váha, která je v této kategorii přileb opravdu vysoká – 1 620 gramů (velikost M).

Arai RX-7V je špičková helma pro lidi kteří už vědí co chtějí a pro lovce setinek vteřin na okruhu. Za skvělou kvalitu ale také zaplatíte odpovídající cenu. Na druhou stranu, helmy Arai jsou z velké části stále ručně vyráběny!

Pokud se chcete opravdu odlišit, v nabídce je také již zmíněný model Arai RX-7V RC Carbon za zhruba 3x takovou cenu – tedy téměř 100 000 korun.

Výrobce: Arai
Modely: RX-7 V, RX-7 V Diamond, RX-7 V Haslam, RX-7 V Rea, RX-7 V Hayden, RX-7 V Crutchlow Yellow, RX-7 V Giuliano, RX-7 V Nagakami, RX-7 V Vinales, RX-7 V Pedrosa Samurai, RX-7 V Doohan Jubilee, RX-7 V Schwantz Pepsi, RX-7 V Spencer 30th, RX-7 V Statement Red, RX-7 V Planet, RX-7 V Ghost, RX-7 V HRC, RX-7 V IOMTT 2017
Typ: integrální přilba
Materiál: PB SNC2 kompozit
Váha: 1 620 g+- (velikost M)
Dostupné velikosti: XS, S, M, L, XL, XXL

Arai RX-7 V

9

Výhled

9.0/10

Komfort

8.5/10

Hlučnost

7.5/10

Ventilace

9.9/10

Kvalita zpracování

9.9/10

Pros

  • PB SNC2 kompozit
  • Ventilační systém

Cons

  • Vyšší hlučnost
  • Vyšší váha

Odpovědět

Please enter your comment!
Vložte své jméno nebo přezdívku