Bell MX-9

Bell přišel na trh s modelem MX-9 ve dvojím provedení. Jedno provedení je určené čistě pro motokros (u nás na českém trhu ne moc sehnatelné) a pro druhé se hodí označení cestovní helma. V zásadě se jedná o klasickou „2v1“ kdy se kombinují motokrosové prvky s cestovním komfortem – v tomto případě je rozdílem pouze hledí.

Tahle recenze bude pojednávat o cestovním modelu Bell MX-9 Adventure. Skořepina helmy je vyrobena z technických polymerů, respektive kombinací polykarbonátu a ABS. To se mírně projevilo na váze, která se pohybuje kolem 1550 gramů. Ale za to může také částečně štít.

Jakmile helmu nasadíte na hlavu, neuvěříte že máte přilbu v ceně kolem 6 000 korun. Pohodlnost, jak perfektně sedne a prostornost je spíše zvykem u přileb za jednou takovou cenu. Tohle v Bellu vážně vymysleli dobře a je vidět že si s interiérem dali pořádný kus práce, nebo vycházejí při výrobě z větších hlav (zdravíme do Ameriky) než asijská produkce. Lko je prostě Lko a není potřeba dokupovat nové lícnice, vycpávky různých velikostí apod. Vybrání pro dioptrické/sluneční brýle není tak výrazné, takže spíše doporučujeme užší nožičky, protože silnější vás začnou po nějaké chvíli tlačit.

Druhým prvkem, kterého si ihned všimnete je hledí. To je perfektně zalomeno že nedochází téměř k žádnému zkreslení průhledu. Na velmi široký průhled jsme spíše zvyklí u závodních helem na okruh, takže tady ho kvitujeme s povděkem.

Hledí nabízí pouze čtyři polohy a co se nám a teda nejspíš i vám, nebude moc líbit, je spodní větrací poloha. Ta nechává plexisklo zbytečně vysoko a namísto mikroventilace 1-2mm je to zde spíše 5-7mm. Pokud máte menší tvář, vyzkoušejte si jestli vám nebude spodní hrana plexi zasahovat do výhledu. To je asi jediné mínus které nás na celé helmě napadá. Samotné hledí pak bez problému zvládá rychlosti kolem 120 – 130 km/h. To už vám spíše začne vadit kšilt.

Tím se dostáváme ke kšiltu a stabilitě v rychlosti. Pokud máte v plánu cestovat rychlostí nad 150 km/h delší dobu, tak se buď objednejte k ortopedovi kvůli krku, nebo si pořiďte větší štítek na motorku (pokud nemáte). Tuhle rychlost helma zvládá celkem bez problému i s namontovaným kšiltem, jenom pokud plánujete jet rychleji, zvažte raději sklopení hlavy, zalehnutí, nebo jednoduché odmontování kšiltu. S vyšší rychlostí s namontovaným kšiltem se samozřejmě stabilita helmy snižuje. A rozhodně s ní nezkoušejte jezdit přes 200 km/h – máte pocit jako by vám někdo lámal hlavu dozadu lopatou.

Bell MX-9 – seřazeno od nejnižší ceny

Ventilační systém zde funguje na jedničku a silný proud čerstvého vzduchu ucítíte zejména z bradového ventilačního vstupu. Ovšem i vstupy (a výstupy) na hlavě odvádí svou práci na výbornou. Především díky ventilačním tunelům v EPS vrstvě pod podšívkou. S helmou máme najeto přes 3 600 kilometrů převážně v teplém počasí a i jízda při teplotě 30°C+ je komfortní. Na druhou stranu se nám ji nepodařilo v dešti „zafunět“ ani když jsme uzavřeli veškeré vstupy a výstupy ventilace. Antifog úprava tedy funguje na výbornou.

Hlučnost je u těchto motokrosových/cestovních přileb dost individuální. Záleží samozřejmě vždy na stylu jízdy, na čem se jede (s jak velkým štítkem) a preferencích každého pilota. Ale nám přišla helma tišší než vyklápěcí helmy v podobné ceně. Ale samozřejmě to zase není ultra-tichá přilba za jednou až dvakrát takovou cenu.

Výrobce: Bell
Model: Bell MX-9, Bell MX-9 Adventure, MX-9 Mips, MX-9 Pro Circuit, MX-9 Tagger, MX-9 Solid a další…
Typ: integrální/motokrosová přilba
Materiál: polykarbonát+ABC, EPC
Dostupné velikosti: XS, S, M, L, XL, XXL

Bell MX-9

8.8

Výhled

9.5/10

Komfort

9.5/10

Hlučnost

8.0/10

Ventilace

9.0/10

Kvalita zpracování

9.5/10

Výbava

8.0/10

Cena

8.0/10

Klady

  • Pohodlnost
  • 2 v 1
  • Vysoká stabilita

Zápory

  • "Mikroventilace" hledí
  • Výměna plexi vyžaduje správný grif

Přidejte své hodnocení!

Please enter your comment!
Please enter your name here