Bell Star

V Čechách ne moc obvyklá značka motocyklový přileb Bell, ovšem v Americe a automobilovém segmentu je všechno přesně naopak. Bell je typicky americká firma založená v roce 1954 v Kalifornii Royem Richterem. Milovníkem silných aut a závodů, který chtěl zlepšit jezdcovu bezpečnost. Přesuneme se o pár let dopředu, konkrétně do roku 1968 kdy společnost Bell vyrobila první integrální přilbu s názvem Star. Vzhledem k její neuvěřitelné precizní kvalitě a prvkům, je jasné proč se helma stala doslova přes noc „trhákem“ společnosti a vyrábí se až do dnešních dnů. Tedy skoro neuvěřitelných 50 let.

Jestli se ptáte proč by vás měla helma Bell Star zajímat když jste o ni doposud neslyšeli tak vězte, že se jedná o jednu z nejlepších sportovně-cestovních (více teda sportovní) přilbu na trhu. Svojí kvalitou se bez problému vyrovná značkám jako Arai nebo top modelům AGV. Samozřejmě pokud chcete to nejlepší, je Bell Star ještě rozdělen na modely Bell ProStar a RaceStar, které ovšem cenou začínají na cca 35 000 Kč.

Bezpečnost

Skořepina helmy je vyrobena z kompozitu (Tri-Matrix Composite), který je složen z mixu aramidových (kevlar), uhlíkových (karbon) a skelných vláken (sklolaminát). Jak samy vidíte, ačkoliv se jedná o nejlevnější model modelové řady Star, není důvod dělat helmu méně kvalitní než nejdražší model. Jelikož se tento model helmy dělá několik desítek let, na poslední reinkarnaci si vývojový tým Bellu přizval několik expertů na vytvoření ideální pevného a hlavně bezpečného kompozitu. Helma Bell Star tak získala jedno z nejlepších hodnocení přileb vůbec a nezávislá testovací laboratoř SHARP ji ocenila maximem – 5 hvězdičkami z 5.

A jelikož je firma Bell americký výrobce, tak helma pozitivně prochází i mnohem náročnějšími testy pro získání homologace Snell 2015, než které jsou potřeba k získání evropské homologace ECE 22.05 (i když jí helma samozřejmě také získala).

Bezpečnost přilby ale není jenom o skořepině, ale také o tlumící vrstvě, podšívce a celkové koncepci. Bell zde používá neuvěřitelných 6 vrstev rozdílné hustoty EPS pro pohlcení různých rychlostí nárazu. Jak už jsme zmínili v úvodu, sportovnější charakter přilby je prostě znát, což vede k drobným nepříjemnostem jako že chybí vybrání pro sluchátka ve vnitřním polstrování. Je třeba s tím prostě počítat abyste nebyli překvapeni. Na druhou stranu ale získáte jednu z nejbezpečnějších přileb v této cenové kategorii. Nebo snad znáte jiného výrobce, který vyrábí 5 velikostí skořepiny? My teda ne.

Komfort a hledí

Ačkoliv se jedná o „vstupní helmu“ do světa motorsportu, nešetřilo se ani na interiéru který najdeme také v ostatních TOP modelech. Interiér nese označení X-Static XT2 a vrchní vrstva je pokryta 99,9% stříbrem kvůli bakteriím. Jestli si myslíte že helma jakkoliv škrábe nebo je nepříjemná tak jste na omylu. Zpracování a pohodlnost interiéru patří mezi to nejlepší s jakým jsme měli možnost se setkat. Tvar vnitřku je spíš pro protáhlejší tvar hlavy než typicky kulatou, takže vyzkoušení rozhodně doporučujeme před zakoupením. Vybrání na brýle je samozřejmostí. Celý interiér je vyjímatelný a pratelný.

U dražších modelů Bell RaceStar a ProStar je navíc „technologie“ prošívání nazvaná Virus Cool Jade, která má za účel zchlazovat obličej o 3-5°C. Jak to funguje bohužel nevíme, protože tyto modely jsme zatím v ruce neměli a netestovali. Rozdílem je také systém připojení lícnic, který je u těchto modelů řešen pomocí silných magnetů, na rozdíl od klasického „nacvakávání“.

Bell Star – seřazeno od nejnižší ceny

Hledí je uchyceno pomocí ClickRelease systému a jeho šířka a výška je abnormální v porovnání s konkurencí. Bell tomu říká Panovision Shield a pokud si koupíte model ProStar získáte i Class 1 Optics, což je vlastně hledí bez jakéhokoliv optického zkreslení. Hledí je u všech modelů vybaveno připraveno na PinLock vložku a již z továrny vybaveno vlastní antifog a antiscratch povrchovou úpravou.

Ventilace a hlučnost

Všechny tři modely Bell Star, ProStar a RaceStar používají stejný ventilační systém. To znamená dvojitý ventilační vstup v bradové části, čelní ventilaci a dvojitý vstup na hlavě. Všechny ventilační vstupy jsou nastavitelné a ovládají se pomocí malého slideru. V rukavicích jsme s ním trošku zápasili, ale musíte si najít ten správný grif a půjde to pak skoro samo. V zadní části jsou také tři výstupy, dva pod spoilerem a jeden nahoře – ovladatelný je však pouze ten nahoře.

Ventilace funguje absolutně bezproblémově a ani při teplotách kolem 35°C a v bezvětří jsme nezaznamenali jakýkoliv problém. Pro plné ochlazení hlavy dostačovala rychlost kolem 70 km/h.

Jak už to tak bývá, tak pokud je helma spíše sportovní, je lehká a zaměřena primárně na bezpečnost, s hlučností to bývá o něco horší. A to je i případ Bell Star. Největší hluk působí samozřejmě ventilační otvory a profukování spodkem helmy. Je zde sice bradový deflektor, ale ten by mohl být klidně delší. Na naháči (Triumph Speed Triple) se hlučnost začala projevovat už u rychlosti kolem 90 km/h, kdežto na sportovní R1 to bylo v pohodě až do při rychlosti 150 km/h. Každopádně ať už zvažujete delší cestování nebo závodní okruh, měli by špunty do uší být ve vaší výbavě.

Bell Star je kvalitní motocyklová helma, která svým se zpracováním vyrovná špičkovým výrobcům jako jsou Arai, AGV nebo třeba Schuberth. A to jak na silnici, tak i na závodním okruhu.

Výrobce: Bell
Model: Bell Star, Bell ProStar, Bell RaceStar, Star Pace, Star Solid, Star Spectre, Star Isle of Man, Star RSD Blast Dark, Star Carbon Dunlup Replica, Star RSD Carbon, Star Carbon, Star Tracer, Star Carbon Pinned a další…
Typ: integrální přilba
Materiál: Tri-Matrix Composite, EPS
Dostupné velikosti: XS, S, M, L, XL, XXL

Bell Star

8.8

Výhled

9.3/10

Komfort

9.0/10

Hlučnost

8.0/10

Ventilace

9.5/10

Kvalita zpracování

9.5/10

Výbava

8.0/10

Cena

8.5/10

Klady

  • 5* SHARP
  • Kvalita zpracování
  • 5 velikostí skořepiny
  • 6 EPS vrstev
  • Ventilační systém

Zápory

  • Vyšší hlučnost
  • Malý bradový deflektor

Přidejte své hodnocení!

Please enter your comment!
Please enter your name here