Unikátní styl „dualsport“ přileb se poprvé objevil někdy v roce 2011. Bylo to zejména díky rozšíření motocyklového světa o velká a silná endura a cestovní motocykly, se kterými jste mohli vyrazit kolem světa. A v mnoha případech se tak i stalo. Dualsport přilby vycházejí z kombinace integrální a enduro helmy. Robustní a funkční konstrukce, zpravidla doplněna o více pohodlné polstrování a často i integrovanou sluneční clonu. Reprezentantem této kategorie je například helma O´Neal Siera Adventure nebo právě AGV AX-8 Dual, která přišla na trh v roce 2011.
A přesně tady má kořeny AGV AX-8 Carbon Naked, které se nyní budeme věnovat. Ale také AX-8 DualSport EVO a varianta AX-8 Dual. Jediným rozdílem mezi těmito helmami je, že označení Naked je bez horního štítu a je vyrobena pouze z uhlíkových vláken (karbonu). Ostatní modely bez přívlastku Carbon jsou vyrobeny z kompozitu CAAF SSL – což je kombinace uhlíkových, kevlarových a skelných vláken.
Skořepina helmy je v „karbonové“ konstrukci lehčí a pevnější a vzhledem k absenci štítu, také nedochází k tak silnému tlaku na hlavu, vlivem aerodynamiky. Tedy ve vyšší rychlosti vám při zvednutí, narovnání hlavy nebude hrozit její „utrhnutí“. Celo-karbonová AGV AX-8 tak začíná svou váhu kolem 1160 gramů (velikost M) – což jsou úctyhodné hodnoty.
Celkové zpracování se od uvedení prvního modelu v roce 2011 opravdu změnilo. Uvnitř přibylo více polstrování Dry-Lex s antibakteriální ochranou, které lze v případě nutnosti vyndat a hodit do pračky. Nově má každá přilba AX-8 přepracovaný design skořepiny pro lepší aerodynamiku, zmíněné polstrování, vyztuženější přední část a také silnější povrchovou úpravu.
Ventilace využívá již ověřený systém IVS, tedy vícero kanálů ve vrstvě hnedka po skořepinou. Ventilační vstupy jsou zde čtyři v přední části a čtyři extraktory horkého vzduchu v části zadní. Přední vstupy jsou snadno ovladatelné i v rukavicích, kdy se jedná o posuvník v výstupkem a palcem nebo ukazováčkem jej snadno nahmatáte. Ventilace funguje stejně jako v ostatních moderních přilbách AVG absolutně bezproblémově i v letním městském provozu.
Hlučnost uvnitř přilby je překvapivě nízká. Samozřejmě že pokud máte variantu se štítem tak již při 150 km/h a bez turistického plexi na motorce nelze moc o komfortu mluvit. Ale varianta bez štítu je překvapivě bez problému. Samozřejmě je ale rozdíl, zdali jedete na silném naháči popřípadě na Hypermotardu bez jakéhokoliv chránění řidiče nebo třeba na R 1250 GS Adventure s delším štítem.
Hledí má trošku nezvyklý tvar, ale nabízí řidiči dostatečný výhled. Nově je také vybaveno vrstvou proti poškrábání a vrstvou anti-fog. Přední bradovou ventilaci však doporučujeme nechat otevřenou, protože při chladných ránech nebo hustším dešti anti-fog vrstva moc nefunguje a při uzavření se hledí zamlží. Případně stačí na chvilku otevřít hledí a zamlžení je pryč. Vzhledem k unikátnosti typu hledí je vidět mírné zkreslení, ale nic na co byste si během minutky nezvykli.
Pokud máte rádi nezvyklý design, chcete vypadat trošku jako pilot proudového letadla a celkově vám sedí líp agresivnější styl, je AGV AX-8 určitě tou správnou volbou. A těch pár „mušek“ jí rádi odpustíte.
Výrobce: AGV
Model: AGV AX-8, AX-8 Naked Carbon, AX-8 Carbon, AX-8 DualSport EVO, AX-8 EVO Carbon, AX-8 EVO, AX-8 Dual, AX-8 Karakum, AX-8 EVO Soleluna a další…
Typ: dualsport, integrální helma
Materiál: uhlíková vlákna (karbon), u ostatních modelů – kompozit SSL CAAF, EPS
Dostupné velikosti: XS, S, M, L, XL, XXL