HJC IS-17

Přilba HJC IS-17 je nástupcem oblíbeného modelu IS-16. Ovšem jak už se od nástupce očekává, tak s několika vylepšeními. Helma je koncipována jako „all-rounder“, tedy pro všestranné využití ať už na offroadových motorkách nebo klasických cestovních s funkcemi, které modernímu řidiči usnadní život. Ať už je to integrovaná sluneční clona, vložka PinLock nebo testování v aerodynamickém tunelu. Jenže není lepší dělat jednu dvě věci pořádně něž se pokoušet o všechny dohromady s nejistým výsledkem?

První aspektem proč nosíte helmu je určitě bezpečnost a ačkoliv je HJC IS-17 polykarbonátová přilba (v HJC tomu říkají Advanced Polycarbonate Compact Shell) získala v nezávislém testování SHARP plný počet hvězdiček – 5 z 5. Takže pokud hledáte opravdu bezpečnou přilbu ve střední cenové kategorii kolem 5 000 Kč, můžeme inovovaný model IS-17 doporučit.

Helmu jsem zakoupil začátkem dubna v roce 2015 a najeto s ní mám více než 10 000 kilometrů. Začnu tím pozitivním a to je komfort. Helmu jsem pořídil po staré Scorpionce která spíše už nefungovala než fungovala. Nová IS 17 je opravdu pohodlná a interiér nikterak neškrábe nebo výrazně netlačí. Technologie interiéru se nazývá SuperCool a má odvádět pot z tváře a být antibakteriální. To první zvládá zejména díky proudícímu vzduchu a to druhé asi taky funguje, protože po celodenním ježdění hlava ani helma nikterak nezapáchají. Celý vnitřek lze jednoduše vyndat a hodit do pračky, což se na konci sezóny dost hodí. Lko sedí perfektně a interiér nikde moc netlačí, prostě přiléhá jak má. Pokud by vám neseděli lícnice, můžete je vyměnit jelikož výrobce dělá několik velikostí. Sundat hledí můžete bez nářadí díky systému RapidFire Shield Replacement za několik vteřin. Takže jsem to zkusil a dostal se na 47 vteřin včetně nandání nového.

Na hledí si dal výrobce celkem záležet a zorný úhel je opravdu široký. Nevím jak u ostatních helem, ale tohle je rozhodně nadprůměr. Příprava pro vložku PinLock MaxVision (která je součástí balení), ochrana proti poškrábání nebo proti UV záření se hodí vždycky. Rovnou vám doporučuju PinLock namontovat, protože hledí se bez něj začne mlžit snad jen při špatném pohledu. Díky tomu že je to verze MaxVision jsou hrany vložky dost na straně a nikterak neruší. Zobáček ovládání hledí zatím drží, ale jsem zvědavý jak dlouho, nevypadá že by byl zrovna dvakrát kvalitní.

Jedním z mých požadavků byla integrovaná sluneční clona a tady je. Bohužel je zatmavení dost světlé, spíše jen decentně kouřové – takže jej musíte vyměnit (naštěstí je výrobce prodává v několika stupních zatmavení). Ovládání je nahoře přilby což není vůbec praktické. Nějakou dobu mi trvalo než jsem se naučil sklápět clonu aniž bych si otevíral horní ventilační vstup do helmy. Je to totiž ve stejné linii a tady prostě někdo moc u HJC nepřemýšlel. Nejjednodušší je jít ze zadní části helmy dopředu a prstem hledat onen ovladač. Super příjemná záležitost v rukavicích a při 120 km/h… Co mi taky dost vadilo že vnitřní clona nemá ochranu proti zamlžení a jakmile bylo venku chladněji, docházelo k zamlžování. Naštěstí stačí na chviličku otevřít plexi a je po problému, ale občas je to dost otravné…

HJC IS-17 – seřazeno od nejnižší ceny

Ventilace ACS funguje docela dobře, na to když vezmete v potaž je helmy s integrovanou sluneční clonou nemají zrovna moc prostoru pro správný rozvod vzduchu. Dva vstupy jsou na bradě a jeden vstup s malým spoilerem na horní části helmy. Výstupy vzduchu jsou také tři, tentokrát jeden nahoře a dva po stranách vzadu. Ovládání v rukavicích je bez problému (pokud si nespletete horní ventilaci s ovládáním clony). U nosního deflektoru jsou drobné výstupy které pomáhají hledí aby se nezamlžovalo vháněním vzduchu z bradového vstupu. Samotná ventilace funguje tak nějak průměrně ale od horního vstupu jsem čekal lepší výkon. Nejspíše je to díky kanálkům v polystyrenové vrstvě a silné pohodlné podšívce, která zase tolik vzduchu nepropustí. Takže když jedete pomalu a teploty se pohybují kolem 30°C tak je lepší otevřít hledí, protože hlava se ochladí lépe než když se budete spoléhat pouze na horní ventilaci.

Hlučnost nejspíš závisí od typu motorky, protože na mojí R6 je helma tak nějak průměrně hlučná. Do 130 km/h slyším motor a výfuk ale nic jiného. Jen teda až při rychlosti 200 km/h začíná aerodynamický hluk a při 240 km/h už profukuje mírně kolem těsnění hledí. Při rychlosti do 200 km/h je relativně všechno bez problémů. Kamarád, co jsem mu helmu půjčoval k vyzkoušení si na svém GSR600 stěžoval na hluk od zhruba 100 km/h a při 160-170 km/h to prý nebylo vůbec příjemné. Takže pokud máte miniaturní štítek nebo žádný, asi bych se podíval po jiném výrobku.

Výrobce: HJC
Model: IS-17, IS-17 Mission, IS-17 Fluorescent, IS-17 Cynapse, IS-17 Spark, IS-17 Lank, IS-17 Rubbertone, IS-17 Enver, IS-17 Armada, IS-17 Ironman, IS-17 Lorenzo 99, IS-17 Genesis a další…
Typ: integrální přilba
Materiál: polykarbonát Advanced Polycarbonate Compact Shell, EPS
Dostupné velikosti: XXS, XS, S, M, L, XL, XXL

HJC IS-17

8.2

Výhled

9.4/10

Komfort

8.5/10

Hlučnost

7.2/10

Ventilace

7.7/10

Kvalita zpracování

7.9/10

Výbava

8.5/10

Cena

8.6/10

Klady

  • 5* SHARP
  • 100% MAX VISION® PINLOCK®

Zápory

  • Vysoká hlučnost
  • Sluneční clona nemá Antifog
  • Ovládání sluneční clony

1 hodnocení

  1. Výhled

    9

    Komfort

    8.5

    Hlučnost

    6.5

    Ventilace

    8

    Kvalita zpracování

    7.5

    Výbava

    8.5

    Cena

    10

    Kupoval jsem díky poměru cena/výkon.
    Na motorce bez štítku je docela hlučná, na cestovní motorce je to o poznání lepší. Při nákupu byla helma trochu těsnější, po pár km si sedla (vymačkala) a od té doby sedí jak má. Ovládání sluneční clony je o zvyku (já s ním problém nemám, manželka s tím trochu bojuje), problém ale je, že po 4. letech přestává fungovat. Clona jde ztuha dolů, při návratu clony, občas nezajede celá a je potřeba jí pomoct. Zámek hledí funguje i po 4. letech a i když jde někdy ztuha zaklapnout (stačí podržet stisknuté jako při otevření) nemám pocit, že by se měl rozpadnout. Ovládání ventilace, hlavního hledí, řemínku…vše je intuitivní a funkční.

Přidejte své hodnocení!

Please enter your comment!
Please enter your name here