LS2 FF313 Vortex Carbon

0

Karbonová výklopná přilba za rozumné peníze? Tak nějak by se dala popsat LS2 FF313 Vortex Carbon. Pamatujete ty doby, kdy španělská produkce helem pod značkou LS2 hrála na trhu s přilbami „druhé housle“?

Upřímně není to zas tak dávno. Co je ale vidět, je ten neuvěřitelný progres nejen ve zpracování, kdy nelze pochybovat o tom, že dnes patří LS2 mezi celosvětové hráče, ale také v neustálé inovaci. LS2 helmy už nejsou ty, které byste sotva koupili na skútr jen proto abyste na té hlavě něco měli. Helmy LS2 Helmets si dneska koupíte fakt rádi. A to pro jejich skvělý poměr cena/výkon, kdy dost často převyšují svojí kvalitou i zavedenější značky na trhu.

A jedním z těch dobrých příkladů je tato vyklápěcí helma LS2 FF313 Vortex Carbon. Jak už samotný název napovídá, skořepina helmy je vyrobena z uhlíkových vláken (karbonu) což samo o sobě zaručuje nízkou hmotnost. V kombinaci s neustálým vývojem technologii, to znamená také dobrou pevnost a tím pádem i bezpečnost. Aby v LS2 Helmets neponechali nic náhodě, skořepina je vyrobena ve třech velikostech – takže si můžete vybrat vždy tu co nejlépe sedne na vaši hlavu. Tvar vnitřku helmy je uzpůsoben spíše kulatějším hlavám než podlouhlým. A při zkoušení rovnou vezměte o číslo větší. A váha? Ta činí příjemných 1390 gramů (+-50g) – což je kategorie sportovních integrálních přileb. Na „vyklápěčku“ co vypadá takto robustně a kvalitně, vskutku super hodnota.


LS2 FF313 VORTEX CARBON lze pořídít v českých e-shopech za cenu od Kč do Kč
(Zdroj: Heureka.cz)
Porovnat ceny >>

Interiér přilby je samozřejmě hypoalergenní a plně vyjímatelný. Materiál je jemný na dotek, ale relativně tuhý na vymačkání. Pokud vás při testování helmy vnitřek tlačí opravdu hodně, vezměte si o číslo větší, jak už jsme jednou zmínili (vážně). Pokud je to snesitelné, věřte tomu, že za 150 kilometrů helma bude sedět přesně. A to nejen kvůli technologii vyřezání pomocí laseru (Laser-Cut Foam) ale také decentnímu vymačkání, které prostě potřebuje trochu času.

Velmi příjemným a nezvyklým bonusem v této cenové kategorii není samotná integrovaná sluneční clona, ale možnost jejího úplného vyjmutí. Takže pokud ji potřebujete pohodlně vyčistit, nebo jezdíte raději ve slunečních brýlích, hurá do toho. Sluneční clona je poměrně velká se slušným vykrojením v oblasti nosu. Pokud tedy nemáte nos jako orel kamčatský, rozhodně nebudete mít se sluneční clonou problém.

Systém ovládání výklopného systému je nutné se trošku naučit, zejména při operaci s jednou rukou. Sklápění celé bradové části tlačením/mačkáním mechanismu a tažením dolů je opravdu o zvyku. Jinak samotnému systému není co vytknout, tedy pokud nemáte rádi mechanismus, kdy se překlopí celá bradová část úplně dozadu, jako je tomu například u helmy LS2 FF900 Valiant II. Tady zůstane bradová část klasicky nahoře nad čelem. Homologace je jak na zavřenou tak otevřenou variantu helmy, takže pokud vám bude opravdu horko, nebo naopak chcete nasát ten svěží vánek od moře během projížďky po promenádě, klidně můžete jet s otevřenou přilbou.

Dvojité hledí přilby nabízí dostatečný výhled periferním viděním a nově zde máme technologii „3D Optically Correct“, kterou známe spíše od prémiových značek a dražších modelů. Jedná se o „korekci zkreslení“ vlivem prohnutí plexi. Jednoduše se tolik nemění perspektiva a vy koukáte jakoby přes okno bez sebemenšího zkreslení. Velmi návyková záležitost. Samozřejmostí je dále ochrana hledí proti poškrábání, UV ochrana a nesmí chybět příprava pro PinLock Max Vision fólii, která je součástí balení. A samotné hledí? To vyměníte během chviličky a bez nářadí (k dispozici je hledí třeba iridiové zlaté, modré nebo kouřové).

Ventilační systém funguje velmi dobře. Koncem srpna, kdy bylo opravdu na padnutí a teploměr před vyjížďkou ukazoval v Praze 28°C se ventilační systém osvědčil. Jízda doslova rychlostí chůze není nic příjemného, ale i tak fungovala zavřená helma s ventilací otevřenou naplno hezkých pár desítek minut bez problému. Jakmile se člověk rozjel k 50-60km/h, ventilační systém ukázal co umí a osvěžění se dostavilo během chviličky. Samozřejmě pokud máte rádi rychlé ochlazení, není nic snazšího než vyklopit bradovou část nahoru a nechat se od větru lehce „pofackovat“. Velkou výhodou je již zmíněna integrovaná sluneční clona, která do cca 50 km/h drží na svém místě a chrání tak oči před větrem. Dva ventilační vstupy naleznete v oblasti čela, jeden přímo v bradové části, doplněný dvěma po boku výklopné části. Výstup z helmy je klasicky pod spoilerkem, který funguje jako „vysavač“ vlažného vzduchu a ve vyšších rychlostech pomáhá i usměrňováním proudícího vzduchu kolem helmy.

Ke komfortu jistě stojí za to zmínit bradový deflektor, který pomáhá zmírnit vnitřní hluk (je to přeci jen vyklápěcí přilba a nestojí 15 000 Kč) velmi razantně a funguje také v chladném kdy nedovolí přílišnou cirkulaci studeného vzduchu u krku. Ono i celý systém odhlučnění je dobře zpracován a vyšší hluk člověk pozoruje až nad dálniční rychlostí, tedy za předpokladu průměrného plexi na motorce. Vše doplňuje vybrání pro interkom LPR 3 od Senny, nafukovací límec a mikrometrická přezka. Skvělá helma.

Výrobce: LS2
Modely: LS FF313 Vortex, FF313 Vortex Carbon, FF313 Vortex Frame…
Typ: integrální/otevřená/vyklápěcí/modulární přilba
Materiál: uhlíková vlákna (karbon), EPS
Dostupné velikosti: XS, S, M, L, XL, XXL

8.8

Výhled

9.0/10

Komfort

8.5/10

Hlučnost

8.0/10

Ventilace

9.0/10

Kvalita zpracování

9.5/10

Pros

  • Nízká hmotnost
  • Vyjímatelná sluneční clona
  • Nafukovací límec
  • Vylepšený ventilační systém
  • Hledí „3D Optically Correct“

Cons

  • Vyšší hlučnost (výklopná přilba)
  • Způsob ovládání výklopného systému (zvyknete si)

Odpovědět

Please enter your comment!
Vložte své jméno nebo přezdívku