Nolan N44

Nolan N44 je integrovaná přilba, respektive otevřená přilba, respektive enduro přilba, vlastně jen přilba se štítem. Pokud jste z této předchozí věty zmateni, důvodem je to že tato přilba je vlastně vším vyjmenovaným. Jedná se o modulární helmu, ale společnost Nolan to pojala po svém a helma nabízí až 6 rozdílných konfigurací.

Helma byla nejspíše vyvíjena s účelem, aby bylo co nejvíce univerzální a pro co nejširší pole jezdců. Jak už to tak s univerzálními produkty dopadá, ne vždy se všechno podaří na sto procent. A to je přesně i případ modelu N44.

Kvalita zpracování polykarbonátové skořepiny je velmi dobrá, dá se říci, že až nadprůměrná. To samé platí i o ostatních komponentech jako je bradová část, hledí nebo i štít. Zpracování je tedy na jedničku a zvláště ve verzi Hi-Viz, helma září na všechny strany.

Vnitřní polstrování je pohodlné, ovšem helma je určena spíše na podlouhlejší tvar hlavy než typický „melounek“. Takže může v oblasti spánků a uší lehce tlačit – po cca 700 kilometrech ovšem dojde k mírnému vymačkání polstrování a helma sedí dobře.

Druhou věcí, která vás zaručeně dostane tak je hledí přilby. Takový profil a zorné pole zejména do spodní části na žádné jiné helmě nenajdete. Pokud používáte konfiguraci „all-in“ což je klasická integrovaná přilba, tak se sklopeným hledím v pohodě vidíte na bradovou část. Celkově to tak vypadá, že jedete s otevřenou přilbou bez spodní bradové části, ale zároveň jste tak dokonale chránění. Hledí má vlastní antifog úpravu a ochranu UV400 s přípravou na PinLock vložku.

Britská společnost SHARP prozatím tuto helmu neotestovala, nicméně helma získala jak evropskou homologaci ECE tak DOT, což znamená, že to nebude s bezpečností tak špatné. A navíc je helma homologována jak otevřená (tedy s možností jezdit bez bradové části) tak i jako integrální.

Masivní horní ventilační vstup je spíše na efekt. Ventilace funguje průměrně a je rychlejší, jednodušší odejmout spodní díl helmy, pokud potřebujete rychle vyměnit vzduch. Horní ventilace však funguje dobře a při normálních rychlostech ochlazuje hlavu a její zadní část bez problémů. Společnost Nolan tento systém nazývá AirBooster.

Airflow jako takové helma poskytuje opravdu dostatečné. Co je také dostatečné tak je bohužel hluk. Od zhruba 90 – 100 km/h proniká do helmy aerodynamický hluk a třeba jízdu po dálnici několik stovek kilometrů si bez špuntů do uší lze jen těžko představit. Avšak na krátké vzdálenosti se to bez problémů vydržet dá. Ono něco jiného je jet na chopperu bez hledí, nebo na cestovní motorce s turistickým hledím. Je to ale věc, kterou by si měl každý před zakoupením každý vyzkoušet.

Po instalaci bluetooth interkomu od Seny žádný problém s hlučností nebo nerozuměním protější straně nebyl. Do nějakých 140 km/h je to relativně v pohodě a vybrání v oblastí uší je perfektní, takže sluchátko interkomu do ucha netlačí.

Mechanismus sklápění integrované sluneční clony je na pružinku a má dvě polohy, takže pokud potřebujete, pohnete ovládáním na levé straně helmy a sluneční clona během okamžiku zaskočí nahoru. Detail, ale potěší. Clona je poměrně velká, takže až si budete helmu zkoušet, ujistěte se, že vás netlačí do nosu.

Přes skeptický pohled na modulární helmu, zvlášť takovou jakou si můžete nakonfigurovat sami, se jedná o kvalitní helmu. Je potřeba počítat s větším hlukem (na druhou stranu, u jaké levnější modulárky ne) a že je nutné dokoupit PinLock folii, protože ta není součástí balení.

Výrobce: Nolan
Model: Nolan N44, N44 EVO, N44 Classic, N44 Hi-Visibility, N44 EVO Special, N44 Fade, N44 Italy a další…
Typ: otevřená/integrální/modulární přilba
Materiál: polykarbonát, EPS
Dostupné velikosti: XS, S, M, L, XL, XXL

7.9

Výhled

9.8/10

Komfort

8.0/10

Hlučnost

6.5/10

Ventilace

7.0/10

Kvalita zpracování

8.0/10

Výbava

8.0/10

Cena

8.0/10

Přidejte své hodnocení!

Please enter your comment!
Please enter your name here