Nolan N70-2 X

0

Když jsem vybíral nástupce helmy na mojí Adventurku (1090 od KTM), chtěl jsem co největší univerzálnost a pokud možno zůstat u značky. A jelikož moje předchozí helma byla Nolan N44, věděl jsem že nástupce bude stejný typ. Prostě univerzální helma, pohodlná na dlouhé cestování s variabilitou vyklopení přední části, což bylo naprosté minimum.

Výběr se tak zúžil jen mezi „vyklápěčky“. Jenže po pár dnech se objevil u Nolanu model N70-2 X. Zní to skoro jako jméno nové zbraně ze Star Treku, jenže ona to taková zbraň je. Zbraň na okresky, na dálnice a trošku i na tu šotolinu.


Nolan N70-2 X Grandes Alpes N-Com lze pořídít v českých e-shopech za cenu od Kč do Kč
(Zdroj: Heureka.cz)
Porovnat ceny >>

Trošičku mě zpočátku zamrzelo, že helma za skoro 10 000 Kč je pořád vyrobena z polykarbonátu, ale pochopil jsem že za těch pár let uběhl vývoj tak rychle dopředu, že to dneska nemá smysl moc řešit. Důležitější pro mě je že se skořepina vyrábí ve dvou velikostech (XS až M, a L až 3XL) a je homologována jak otevřená tak i zavřena. Tedy když sundáte přední díl, jedete ve všech zemích legálně, stejně jako když máte najednou z helmy integrálku.

Kromě variability byla pro mě dalším klíčovým prvkem pohodlnost. A tady musím říct že se Nolan trefil úplně přesně. Jemná tkanina Clima Control neškrábe ani po několika stovkách kilometrech s vlhkýma fousama, třeba díky rannímu průjezdu Alpami, když prší. A i když se zpotíte, lze celý interiér vyjmout a vyprat.

Rozhled z helmy je opět na jedničku a to díky dost značnému vykrojení (nejspíš kvůli možnosti odebrání celé bradové části). Rozhodně potěšila i fólie Pinlock v balení, díky které problém se zamlžováním totálně vymizel. Hledí je vyrobené z lexanu a samozřejmě opatřeno vrstvou proti mlžení a poškrábání.

Hodně mě baví možnost si vybrat, zdali si po odebrání bradové části nechám i hledí (nejen sluneční clonu jako u konkurentů) nebo ji odejmu také. Ono vlastně celý ten systém odebírání bradové části je dost vychytaný (a také patentovaný firmou Nolan). Stačí zvednout hledí, lehce za spodní dosedací plošinkou kde původně přiléhalo zmáčknout dva čudlíky a vycvaknout celou část dopředu. Sundat je otázkou 20 vteřin maximálně, nicméně nandat zpět… Na to si určitě někde zastavte a úplně nejlépe si to natrénujte sami, abyste neměli publikum v podobě kamarádů, kteří místo toho aby vám pomohli, tak se budou řezat smíchy vaší šikovností… No, prostě nandávání chce trošku šikovnosti 😊

Ventilace, aby to nebyla jenom samá pozitiva, tak tady jedno menší negativum je. V bradové části je hlavní ventilační vstup ovládán velkým sliderem s bočními vstupy. No a ty vstupy mají kolem sebe menší výrůstky z plastu, který působí že se může časem utrhnout – prostě ve mě nebudí důvěru. Mám sice s touto helmou najeto přes 18 000 kilometrů, nic se jim zatím nestalo, jen pozoruji že ten jejich plast už není to co býval. Samotná ventilace v bradové části funguje tak nějak průměrně a při pomalým pohybu centrem města bych uvítal větší přísun vzduchu. Ale na to mi zase stačí otevřít hledí.

Integrovaná sluneční clona se systémem VPS funguje na… dvojku. Nevím zdali je to mojim kusem nebo funkcionalitou, ale při vycvaknutí úplně nahoru (clona má vlastní pružinku co má navrátit do původní „zavřené“ polohy), mi kousek clony kouká dolu a musím jej dotáhnout ručně. Bohužel mám podezření že to ani není mojí šikovností, protože mi helma nikdy nespadla ani nic jiného. Ale možná je to opravdu jen unavenou pružinou. Ovládání je jinak bez problému v rukavicích na levé spodní straně a sluneční clona nabízí celkem čtyři polohy. Jinak nemám absolutně žádné výhrady k ničemu, tím prostě můj výčet negativ končí.

Hlučnost. Velké téma cestovních a hlavně rozebíracích a vyklápěcích přileb. Musím říct že oproti N44 je to jako nebe a dudy. Helma je tichá a jediné kdy začínáte vnímat hluk je kolem 130 km/h, který ale vytváří štítek přilby. Takže stačí když jej na příští zastávce sundáte (drží na 3 šroubkách) a do nějakých 160 – 170 km/h pohodlně plujete krajinou dál. Faktem je, že mám na motorce větší plexi od Puigu, což se na hlučnosti také určitě podepíše.

Komunikace pomocí interkomu N-Com B901r je absolutně bez problému i do dálniční rychlosti (sluchátka dokáží hrát dost nahlas). Napárování s telefonem proběhlo snad do minuty a dle druhé strany nebylo v hovoru ani poznat že jedu na motorce.

Nolan N70-2 X je za mě skvělá přilba, pokud to myslíte nejen s cestováním vážně, rozhodně doporučuji.

Výrobce: Nolan
Model: Nolan N70-2 X, N70-2 X Bungee, N70-2 X Decurio, N70-2 X Classic, N70-2 X Special, N70-2 X Grandes a další…
Typ: otevřená/integrální/modulární přilba
Materiál: polykarbonát, EPS
Dostupné velikosti: XS, S, M, L, XL, XXL, 3XL

8.9

Výhled

9.5/10

Komfort

9.5/10

Hlučnost

8.0/10

Ventilace

8.0/10

Kvalita zpracování

9.5/10

Pros

  • Extrémně pohodlný interiér
  • Široké hledí
  • Univerzálnost

Cons

  • Bradová ventilace

Odpovědět

Please enter your comment!
Vložte své jméno nebo přezdívku