Scorpion EXO 410 Air

Vstupenka do světa kvalitních integrálních přileb může vést i přes nízkou cenu. Pokud nepotřebujete extrémně vybavenou helmu, ale jde vám čistě o funkčnost a hlavně bezpečnost – je integrální přilba Scorpion EXO 410 Air, tou správnou volbou.

Bez zbytečného marketingu, věhlasného „vyřvávání“ a vychloubání, představila společnost Scorpion svoji „entry-level“ helmu v podobě EXO-410 Air. Hlavní pozornost je vždycky soustředěna na vyšší modely značky (tzv. flagships) za samozřejmě vyšší ceny. Ale nebyla by škoda se podívat na základní modely?

Pokud hledáte jednoduchou, funkční a bezpečnou helmu do cca 4 000 Kč, tak zbystřete. Scorpion EXO 410 Air nabízí standartní „balíček“ stejně jako světoznámá konkurence. Ovšem s důrazem na kvalitu a hlavně bezpečnost. Ačkoliv je helma vyrobena z polykarbonátu, nezávislá britská testovací laboratoř SHARP ji ohodnotila na 4 hvězdičky z celkových 5. Což je v této cenové kategorii velmi dobrý výsledek, respektive jeden z nejlepších.

Skořepina se vyrábí ve dvou velikostech a číslování sedí s předchozími modely řady 5xx a řady 1xxx. Nejrozšířenější velikost L tedy odpovídá klasickým 59-60cm. Po skořepině následuje EPS vrstva, která má v bradové části výrazné prošití což zvyšuje bezpečnost při pádu a nárazu do tvrdé překážky. Nejčastějším problémem při pádu helmy je právě náraz na bradovou část, která zpravidla schytá největší náraz.

Interiér je stejný jako u dražších modelů, tedy KwikWick z jemné textilie, která je nejen že antibakteriální ale také skvěle odvádí pot z tváře. Navíc je plně vyjímatelný a pratelný. Dalším plusem je že v létě mírně chladí a v zimě naopak lehounce hřeje. Z vyšších modelů přibyl i „systém“ KwikFit, což není nic jiného než vybrané drážkování pro brýle.

Hledí je upevněno systémem Ellip-Tec™ Ratchet, který umožňuje rychlou výměnu bez nutnosti vozit s sebou nářadí. Navíc je celé hledí s úpravou proti zamlžení EverClear (jasně, není to PinLock) ale funguje to v rámci mezí dobře. Navíc s UV ochrannou částečně ochraňuje i váš zrak.

Scorpion EXO 410 Air – seřazeno od nejnižší ceny

Co je trošku nepříjemné je hlučnost – přeci jen je to pořád helma do cca 4000 Kč. Kolem 60 km/h nám začalo nepatrně foukat kolem plexiskla a se zvyšující rychlostí se hluk zvyšoval. Nakonec to vyřešilo zamknutí hledí (helma má zámek na hledí). Ovšem hluk je zde částečně i díky ventilačnímu systému. Ten funguje opravdu skvěle, řekli bychom snad i jeden z nejlepších ventilačních systému v podobné cenové kategorii. Co se týká hluku, na delší cesty si určitě vezměte špunty do uší.

Je to taky díky vzduchovým tunelům v EPS vrstvě (taktéž známe převážně z dražších modelů) a dobře navrženým vstupům a výstupům na skořepině. Jenom to chce trošku cviku v rukavicích naučit se je ovládat.

Pokud hledáte sportovní integrální přilbu s jedním z nejlepších poměru cena/výkon, a oželíte „drobnosti“ jako integrovanou sluneční clonu, určitě byste se měli zaměřit na Scorpion EXO 410 Air!

 

Výrobce: Scorpion
Model: EXO 410 Air, EXO 410 AIR Altus, EXO 410 AIR ANTRES, EXO 410 AIR Antares, EXO 410 AIR Rad, EXO 410 AIR Sprinter, EXO 410 AIR UNDERWORLD, EXO 410 AIR SLICER, EXO 410 AIR Wild, EXO 410 Air Glide, EXO 410 AIR ORCHID, EXO 410 AIR solid
Typ: integrální přilba
Materiál: polykarbonát, EPS
Dostupné velikosti: XS, S, M, L, XL, XXL

Scorpion EXO 410 Air

8.7

Výhled

9.4/10

Komfort

9.1/10

Hlučnost

7.4/10

Ventilace

9.0/10

Kvalita zpracování

8.5/10

Výbava

8.0/10

Cena

9.3/10

Klady

  • Sharp 4*
  • KwikWick
  • kvalitní ventilaci
  • Ellip-Tec™ Ratchet system

Zápory

  • Vyšší hlučnost

1 hodnocení

  1. Výhled

    9

    Komfort

    8

    Hlučnost

    6

    Ventilace

    9

    Kvalita zpracování

    8.5

    Výbava

    9

    Cena

    10

    V prilbe som najazdil priblizne 20tis km na SV1000S a mozem povedat ze som spokojny. Nezaregistroval som, ze by do prilby fukalo aby mi to vadilo, niekedy nejaka muska si cestu najde dnu ale ojedinele. Interier je prijemny, po troch rokoch nemam pocit ze by sa nejakym sposobom vytlacil (osobne ma stale tlaci v hornej casti spankovej oblasti), na hlave sedi prilba stale rovnako. Nie som si isty ci dofukovanie licnic plni vacsiu ulohu, pride mi ze volnosti prilby na hlave je +/- rovnaka pri pokyvani hlavou v nafuknutom aj vyfuknutom stave (je mozne ze to bude individualne). Prilba absolvovala aj nejake klzanie po asfalte, vsetko zatial bez problemov, pri tesneni plexi ani pri funkcii upinacieho mechanizmu nevidim ziadne zhorsenie oproti novej prilbe. Mozny dovod, preco si kupu za dane peniaze rozmysliet, vidim v absentujucej slnecnej clone a v hlucnosti. Svoj dvojvalec s ladenymi koncavkami pocujem pri jazde minimalne, prakticky pri vsetkych rychlostiach, s kuklou alebo bez,pri vzpriamenej ako aj zalahnutej polohe na moto. Hluk je to solidny, rozmyslam co maju na hlavach jazdci komentujuci hlucnost roznych pneu 🙂 Pouzitie stupli do usi je fajn napad. Inak ju hodnotim velmi kladne (kupena za 105e).

Přidejte své hodnocení!

Please enter your comment!
Please enter your name here