Shark EVO-GT

0

Shark EVO-GT. Před pár měsíci publikovaná novinka pro rok 2021 v segmentu výklopných přileb. Jak opravdu funguje?

Značku Shark mám rád, jelikož je to značka se kterou jsem před skoro 15 lety začínal jezdit. Nějak jsme se odloučili a já skončil u Schubertky C4 Pro, kterou beru pro mě jako bezkonkurenční cestovní náčiní. Bohužel v říjnu 2020 jsem pár dnů před ukončením sezóny nedostal přednost a helma byla rázem na odpis. Splnila funkci a ochránila mě skvěle, tak, že jsem si ji chtěl znova koupit. Ale znáte to, přišlo na řešení opravy motorky, oblečení, Vánoce… no a měli jsme tu Nový rok.


Shark EVO-GT BLANK lze pořídít v českých e-shopech za cenu od Kč do Kč
(Zdroj: Heureka.cz)
Porovnat ceny >>

Po zkušenostech kamarádů, kteří mají předchozí modely Shark EVO-ES a Evoline 3, jsem byl stále více nakloněn vrátit se ke své oblíbené značce. Už jsem se rozhodl že vezmu model ES, ale den na to se objevil na stránkách model EVO-GT. Chvilička váhání, protože se jedná o nový model, ale nakonec jsem to risknul. Tak co, teď má být koncem února hezky a když mi nebude vyhovovat, tak ji do 14 dnů vrátím. Navíc cenový rozdíl oproti Schubertce byl přes 7000 Kč a to už je třeba nová helma pro polovičku, nebo část opravy motorky. Nebylo co řešit.

Helma byla doma za dva dny od objednání a zrovna to vyšlo na čtvrtek. Jaká „smůla“ že musím jet v pátek při 13˘C na motorce do práce… no přítelkyně moc pochopení neměla 😊

Po rozbalení z krabice jsem byl velmi příjemně překvapen zpracováním, protože Evoline kamaráda je taková tvrdší, zatuhlejší a humpoláčtější (5let stará a už v tý době občas problémová). Porovnání s 10 let starými zkušenosti s přilbami Shark asi ani nemá smysl zmiňovat.

Skořepina je vyrobena ze vstřikovaného termoplastu (polykarbonátu) a je k dispozici pouze ve dvou velikostech. Čemuž rozumím, protože představa že jako výrobce dělám 5 vyklápěcích verzí, mechanismů a vše přizpůsobuji velikosti, to bych do roka zkrachoval. Rozdělení skořepin je klasické XS-M a L-XL. Design a zpracování skořepiny je opravdu dovedené do dokonalosti a to včetně lakování.

Systém otevírání přilby je už stejný jako modelu Shark EVO-ES, tedy že se překlápí celá bradová část dozadu. Což je super, protože vám přední část přilby alespoň nebude přidávat v horní čelní části na váze a v případě vyšší rychlosti neucítíte tak silný aerodynamický odpor. Shark také zapracoval na designu celých části a tak i když přední část zaklopíte dozadu, dynamické linky přilby se spojí a nechají proud vzduchu odtékat bez jakékoliv překážky. Překlápění je řešeno pomocí středového čudlíku na spodku bradové části. Nahoru jde celý systém snadno a automaticky s sebou bere i hledí (Auto up a Auto Down systém). To samé se děje i při sklápění. Ono celý systém otevírání je u modelu Shark EVO-GT přepracovaný, aby nedošlo k poškrábání fólie Pinlocku a nechává tak větší mezeru mezi samotným hledím a systémem.

Pokud chvilku u hledí zůstanu, tak spadá do kategorie optické třídy 1 (Optical Class 1), což znamená minimální až téměř neznatelnou změnu perspektivy při pohledu ven. Což je fakt super, ale osobně jsem byl nadšen hlavně ze šířky výhledu. V kombinaci s Pinlock Max Vision fólii, kterou jsem nalepil hnedka po vybalení z krabice, jsem nezaznamenal doposud žádný náznak mlžení v celém širokém zorném poli.

Ovládání integrované sluneční clony je na rozdíl o kamarádovi Evoline o něco větší, takže ji nemusíte dlouho na přilbě hledat. Ale možná je to jenom mojí nešikovností. Zatmavení je kouřové bez barevného nádechu a při kousavém jarním sluníčku filtruje paprsku absolutně dostatečně.

Interiér helmy mohu plně srovnat se svojí Schubertkou. Microtech tkanina která je zde použita je neuvěřitelně jemná a navíc v balení dostanete další lícnici o jiné velikosti – takže si můžete vybrat co vám bude lépe vyhovovat. Dneska je už povinností vybrání pro brýle, tady tomu Shark říká Easy Fit System a nemám nejmenší problém ani na prostrčení tlustých nožiček. Úplné vyjmutí celého vnitřku je otázkou asi 3 minut. Instalace interkomu do vybraných kapsiček pak zabere dalších 5 minut. Celkově je interiér moc hezky prořezán kvůli vzdušnosti a uchycen na mikrometrických přezkách a pár cvočkách.

Ventilace mě hodně příjemně překvapila. Ovládání bradové ventilace pomocí slideru jde snadno a hned po jejím otevření cítíte přívan chladného vzduchu. Horní dva ventilační vstupy si vzduch díky designu lehkého zapuštění/přizvednutí berou automaticky a během chviličky je v helmě velmi příjemné klima. Pokud to zase srovnám se Shubertkou, je systém ventilace možná i na lepší úrovni.

No a z čeho jsem měl největší strach, to se naštěstí nepotvrdilo. Hlučnost. Za mě jeden z nejdůležitějších faktorů při nákupu helmy. Shark EVO-GT patří mezi nejtišší vyklápěcí helmy, co jsem kdy měl možnost vyzkoušet. Samozřejmě že ve vysoké rychlostí slyšíte aerodynamický hluk, ale to je u každé přilby. Naposledy, ale fakt naposledy to srovnám se svojí ex C4 Pro a ten komfort hlučnosti je prostě neznatelný. Takže pokud váháte nad kvalitní vyklápěcí přilbou, berte Shark EVO-GT.

Výrobce: Shark
Model: Shark EVO-GT, EVO GT Blank, EVO GT Encke a další…
Typ: modulární/výklopná přilba
Materiál: termoplast, EPS
Dostupné velikosti: XS, S, M, L, XL

9.2

Výhled

9.5/10

Komfort

9.0/10

Hlučnost

9.0/10

Ventilace

9.0/10

Kvalita zpracování

9.5/10

Pros

  • Extrémně pohodlný interiér
  • Vylepšený ventilační systém
  • Široké hledí
  • PinLock
  • Cena

Odpovědět

Please enter your comment!
Vložte své jméno nebo přezdívku