Shoei GT-Air

Jestli někde platí úměra „dostanete to, za co si zaplatíte“, tak je to přesně v tomhle případě. Firma Shoei se snažila vyrobit helmu která bude kompromisem pro cestování a okruhové závody. Už samo o sobě je výroba „kompromisu“ varovným signálem že člověk nemůže moc očekávat. Jenže u japonských mistrů preciznosti tohle zkrátka neplatí. Sportovně cestovní helma Shoei GT-Air aktuálně patří na trhu k tomu nejlepšímu.

Užívat si jízdu na motorce je přesně to proč jezdíme. A když nás v tom nic neruší a nerozptyluje, dokážeme cestovat i několik hodin. Přilba Shoei GT Air byla navržena od absolutní nuly. Vývoj probíhal ve větrném tunelu, kde inženýři určitě ladili obtékání vzduchu nejeden večer. Ostatně je to vidět i na precizním zpracování celé helmy. Ať už to vezmeme od plně nastavitelného ventilačního systému, přes vnitřní sluneční clonu, široké hledí přilby CNS-1 s technologií PinLock až po kvalitní interiér.

Skořepina helmy je vyrobena z materiálu AIM (Advanced Integrated Matrix), který je směsicí skelných, uhlíkových a speciální organických vláken. Díky tomu je helma nejen velmi pevná, ale také i přes svojí výbavu, dost lehká.

Helmu jezdím lehce přes sezónu s nájezdem 14 000 kilometrů a nemůžu na ní říct nic vyloženě špatného. Je uzpůsobena teda spíše na kulatou hlavu než šišatou/oválnou a prvotní pocit až ji nasadíte je něco jako „není o číslo menší?“. Protože tahle helma má opravdu velmi tlusté a široké polstrování. Jenže jakmile se na hlavě trošku „zabydlí“ po cca 20 – 30 minutách, tak zjistíte že máte na hlavě něco sakra dost pohodlného.

Jeden čas jsem jezdil s kamarádovou Schuberth C3 Pro a to je asi jediná helma, která je interiérem nepatrně lepší. Abychom se špatně nepochopili, tak Shoei GT Air má opravdu špičkový, jemný a úžasný interiér, ale C3 Pro jej má ještě o stupínek semišovější. Nicméně k mému Speed Triplu mi Schuberth moc neseděla a navíc je to vyklápěčka které já nemusím.

Shoei GT-Air – seřazeno od nejnižší ceny

Jako tradičně je v této cenové kategorii EPS vrstva tvořena z několika rozdílných hustot, které napomáhají tříštění nárazu při pádu. Již zmiňovaný pohodlný interiér 3-D Max-Dry je tvořen několika vrstvami a lícnice jsou polyurethanové a opravdu velmi přiléhavé. V případě nějakého problému zde samozřejmě máme systém E.Q.R.S., který slouží pro záchranáře, aby v případě nehody minimalizovali poškození míchy při sundávání helmy. A taky je vyndávání a házení interiéru do pračky díky tomu jednodušší 🙂

Hledí nabízí absolutně nezkreslený pohled na okolní svět a zároveň chrání zrak před UV A a UV B paprsky. Ovládání je tužší ale plynulé a rozhodně doporučuji plexi „zacvaknout“ na poslední stupínek. Pokud tak neučiníte, s velkou pravděpodobností vám bude kolem těsnění vznikat decentní hvizd vzduchu. S PinLockem nebyl problém ani při ranních rozjezdech v horách a ani při chladnu večer (spíše brzo ráno) domů.

Integrovaná sluneční clona QSV-1 byla vyrobena 3D vstřiknutím plastu, což znamená že taktéž nezkresluje průhled (Shoei se chlubí 99% průhledností), blokuje UV záření a pohodlně se za ní vejdou dioptrické brýle. Což je fakt, který ověřuji denně když někam jedu. Díky vybraným kanálkům pro nožičky není absolutně problém. Stejně jako s integrováním komunikátoru, protože helma má vybrání pro sluchátka.

Ventilace funguje absolutně bez jakýchkoliv problémů a ventilační vstupy jsou plně nastavitelné. Jenom pozor na horní, který má trošku odlišné ovládání. V zásadě jsem moc nepochopil jak funguje, protože i když jsem horní ventilaci zavřel, stále jsem cítil jak mi lehce kolem hlavy proudí vzduch. Není to nic špatného, jenom kdo jezdí v zimě a pod 10°C tak ho to může překvapit.

Hlučnost se nekoná. Respektive ji začnete pociťovat až u rychlosti kolem 140 – 150 km/h a to jen díky tomu že jezdíte na naháči nebo nejste skování za štítkem. Pokud to porovnám s již zmiňovanou C3 Pro, tak je Shoei GT-Air opravdu nepatrně hlučnější. Ale možná je to jen subjektivní pocit a víc foukalo. Díky tlustým lícnicím je helma utišena opravdu dobře, až tak, že když se mě kolega ptal na semaforech na cestu, tak mi to musel 5x zopakovat. Pro změnu pak zase neslyšel on co jsem mu říkal.

Pokud tedy hledáte opravdu dobrou helmu v cenové kategorii 10 – 15 tisíc korun, která umí a má skoro vše, rozhodně byste se měli na Shoei GT-Air zaměřit. Patří totiž k tomu nejlepšímu.

Výrobce: Shoei
Modely: Shoei GT-Air, GT-Air Shire, GT-Air Light, GT Air Expanse, GT Air Primal, GT Air Pendulum, GT Air Royalty a další…
Typ: integrální přilba
Materiál: kompozit AIM+ Multi-Composite, EPS
Dostupné velikosti: XXS, S, M, L, XL, XXL

Shoei GT-Air

9.4

Výhled

9.8/10

Komfort

9.5/10

Hlučnost

9.5/10

Ventilace

9.5/10

Kvalita zpracování

9.8/10

Výbava

9.5/10

Cena

8.0/10

Přidejte své hodnocení!

Please enter your comment!
Please enter your name here