Airoh Spark

0

Máte radši neotřelý design a mírně agresivnější tvary? Pak by vás mohla zajímat přilba Airoh Spark v několika rozdílných stylech lakování. Pokud však dáváte přednost klasické barevné paletě jednolitých barev, k dispozici jsou tři – bílá, černá a antracitová. Nicméně podle nás stejně k designu přilby nejvíce sedí barevná kombinace Flow (Airoh Spark Flow).

Skořepina této integrální přilby je vyrobena z HRT termoplastu (High Resistant Thermoplastic) a aerodynamické linky jsou patrné jak z profilu tak shora. Výrazným prvkem, podle kterého si helmu určitě nespletete je decentní spoiler v boční části přilby. Skvěle tak doplňuje ostřejší řezané rysy přilby, včetně bočních ventilačních vstupů. Pokud si už nyní říkáte, že tento spoiler bude nejspíše způsobovat větší hlučnost přilby, tak máte tak trochu pravdu.


Airoh SPARK Flow lze pořídít v českých e-shopech za cenu od Kč do Kč
(Zdroj: Heureka.cz)
Porovnat ceny >>

Společnost Airoh se pyšní tím že i tento model testovala ve větrném tunelu a přizpůsobila aerodynamice. Rozhodně ji to věříme, protože při rychlostech nad 180 km/h helma funguje opravdu velmi dobře a ani boční vítr s vaší hlavou tolik „nemává“. Ale s vznikajícím hlukem při nižších rychlostech si mohla firma poradit lépe. Hlučnost je patrná na silniční motorce již u 130 km/h pokud nezaleháváte za plexištít a jedete spíše v sedě. Na „naháči“ bez štítu pravděpodobně bude hranice hluku o pár kilometrů nižší. Rozhodně tedy doporučujeme helmu před zakoupením projet a otestovat.

Nebojte se však že by hluk byl extrémní. Ale v dané cenové kategorii (kolem 5000 Kč) bychom si představovali u integrální přilby o pár decibelů méně. Skořepina je také dostupná ve dvou velikostech, klasicky rozdělených XS-S-M pro menší a L-XL-XXL pro větší variantu hlavy. Zpracování je v této třídě rozhodně na úrovni a spolu se zmíněným lakováním se vážně jedná o krásnou přilbu.

Za zmínku také stojí široké hledí helmy, díky kterému není tolik omezeno periferní vidění. Je vidět že Airoh u tohoto modelu vycházel ze svých zkušeností se závody a ví že jezdec potřebuje mít o situaci přehled. Hledí je samozřejmě opatřeno vrstvou proti poškrábání a je PinLock Ready. Bonusem jest že fólii Pinlock 70 naleznete v balení. Ovládání hledí je možné jak pravou tak levou rukou a díky výčnělkům to není problém ani v silné rukavici. Pro vyjmutí hledí pak také nepotřebujete žádné nářadí.

Integrovaná sluneční clona sjíždí až úplně dolů k nosnímu deflektoru a pokud nemáte extrémně velký nos, nebudete mít žádný problém s její pozicí. Ovládání levou rukou musíte trochu hledat. Je za pantem hledí, ale velikost ovládací páčky je relativně malá. S trochou cviku si pohyb ale nacvičíte a ovládání problém nebude.

Ke komfortu lze připočíst i plně vyjímatelný interiér vyrobený s hypoalergenní tkaniny a systém ventilace. Hlavní ventilační vstupy jsou v bradové části a v horní části přilby. Fungují vskutku dobře, jen máme menší výhrady k bočním vstupům – jsou totiž stále otevřeny. A pokud jezdíte v chladnějším počasí třeba kolem 12°C, tak je třeba počítat s mírným profukováním. V létě je tato vlastnost naopak vítána a celá ventilace (včetně zadního ventilačního extraktoru) funguje opravdu dobře.

Výrobce: Airoh
Model: Airoh Spark, Airoh Spark Flow, Spark Color, Spark Cyrcuit, Spark Scale, Spark Rock‘N’Roll, Spark Vibe a další…
Typ: integrální přilba
Materiál: HRT termoplas, EPS
Dostupné velikosti: XS, S, M, L, XL, XXL

8.5

Výhled

9.5/10

Komfort

8.5/10

Hlučnost

7.5/10

Ventilace

8.5/10

Kvalita zpracování

8.5/10

Pros

  • Ventilační systém
  • Široké hledí
  • Neotřelý design

Cons

  • Vyšší hlučnost

Odpovědět

Please enter your comment!
Vložte své jméno nebo přezdívku