Interkom Sena 30K

S ženou jezdíme na ZZR již několik let a za tu dobu jsme vyzkoušeli téměř všemožné interkomy. Od nejlevnějších drátových z obchoďáku, přes řadu Sena SMH-10, později inovovaný model Sena 20S až jsme nyní skončili u aktuálně nejlepšího interkomu na trhu Sena 30k.

Výrobce hlásá, že jde o revoluční interkom zejména díky technologii Adaptive Mesh-Networking, která vás propojí s ostatními jezdci do vzdálenosti až 2 kilometrů v otevřeném prostoru. Funguje na frekvenci 2,4 GHz a princip je založený na otevřeném protokolu – to znamená, že jakýkoliv jezdec na této frekvenci je automaticky připojen a můžete si s ním povídat. Což se například v bandě motorek dost hodí, protože se v tomto systému neupřednostňuje pořadí jako v klasickém interkomu.

Hodně slibnou funkcionalitou je možnost poslouchat hudbu, popřípadě navigaci, zatímco komunikujete s ostatními jezdci. Tohle byla vlastně rozhodující funkce, pro kterou jsme Sena 30K kupovali. Bohužel nefunguje tak, jak bychom si představovali.

Celkově je Sena 30K oproti modelu 20S zpracována kvalitněji, design mi podle osobního hodnocení přijde hezčí a tak nějak méně rušivý. Sluchátka jsou oproti modelu 20S o něco hlasitější, ale hlavně nabízí čistší zvuk. A to jak při klasickém párování přes Bluetooth tak i při technologii Mesh. Nejspíše za to může nový standard Bluetooth v4.1, popřípadě ve společnosti Sena přepracovali jejich systém aktivního rušení (Advanced Noise Control™), který pomocí mikrofonu snímá okolí a dle toho zesiluje sluchátka a potlačuje daný šum.

Pokud jste doufali, že párování interkomu a telefonu přes Bluetooth bude rychlejší než u předchozích verzí, tak mezi 20S a 30K je téměř neznatelný rozdíl. Rozhodně doporučuju párovat telefony před jízdou. Ovládací tlačítka jsou na interkomu o něco více citlivější, což je super za jízdy k ovládání, ale k nastavování párování moc ne. Navíc spárovat 20S s 30K je opravdu zábava na několik desítek minut.

Slíbená a promována funkcionalita možnosti poslechu a komunikace funguje jenom v režimu Mesh. Jakmile budete používat interkom na bází Bluetooth, tak máte smůlu. Navíc funkce funguje tak na půl a doufám, že Sena vydá nějakou aktualizaci firmwaru nebo tak něco.

Protože jakmile začne na kanálu někdo mluvit, hudba se ztiší, že ji téměř neslyšíte. Problém je však v tom, že mikrofon je dost citlivý a když jste spojeni s dalšími jezdci, tak stačí, aby někdo začal hlasitěji dýchat a funět do helmy a dojde k upozadění hudby. To samé když má někdo hlučnější přilbu, většinou to vypne hudbu/navigaci do té doby než si jezdec zavře plexi, popřípadě až zpomalí na únosnou mez, kdy si mikrofon řekne, že to není důvod k aktivaci hlasu.

Nebýt tohoto „problému“, určitě bychom Sena 30K doporučili každému. Pokud vám jde o komunikaci přes bluetooth, čistotu reprodukce, dobrý mikrofon a funkci Mesh nevyužijete, je Sena 30K opravdu tím nejlepším na trhu. Ovšem pokud máte model Sena 20S nebo inovovaný 20S EVO tak se upgrade moc nevyplatí.

9.1

Jednoduchost instalace

9.5/10

Čistota zvuku

9.5/10

Funkce

8.0/10

Ovladatelnost

9.0/10

Kvalita zpracování

9.5/10

Klady

  • Čistý zvuk reproduktoru
  • Mesh pro komunikaci ve skupině

Zápory

  • Párování se staršími modely
  • Automatické ztlumování hudby v Mesh technologii

Přidejte své hodnocení!

Please enter your comment!
Please enter your name here