Interkom Sena SMH10R

S interkomem vstupuju už do třetí sezóny a nemůžu si ho vynachválit. Používám ho zejména na poslouchání hudby a občasný telefonát, kde jeho kvality vyniknou. Dříve jsem používal sluchátka do uší s aktivním rušením okolního zvuku, jímž se samozřejmě interkom kvalitou zprostředkovávaného zvuku nemůže rovnat. Jenom ovládání telefonu v rukavicích a během jízdy je opravdu nic moc.

Interkom Sena SMH10R jsem vybíral zejména kvůli svému malému rozměru a slušným specifikacím přímo od výrobce. Interkom předává signál přes Bluetooth V3.0, což je dneska už trošku zastaralý standard, ale ono si na motorce stejně nebudete vychutnávat křišťálově čistý zvuk vysoké bezkompresní kvality, takže tohle vás omezovat nijak nebude. Interkom má dle výrobce dosah na otevřeném prostranství 900 metrů, což jsem bohužel neměl možnost vyzkoušet, jelikož nemám nikoho v okolí se stejným/podobným zařízením. Stejně tak nevyužiju současnou komunikaci pro 4 jezdce, ale věřím, že pokud jedete na dovolenou dvě motorky a každý se spolujezdcem, může se klábosení dost hodit.

Po vybalení z krabice na vás koukne malé zařízení (7 x 3,6 x 1,5 cm), pár drátů, headset, reproduktory, baterka, 2x mikrofon pro vnitřní i venkovní montáž, návod a datový a dobíjecí Micro USB kabel. Zapojení interkomu je díky konektorům na každém modulu jednoduché, ale pokud chcete interkom dobře ukrýt v helmě, chce to trošku cviku. Mě to zabralo asi hodinu, ale nikde žádný kabel nekouká a baterie je ukryta pod polstrováním. Jenom si dobře rozmyslete, kam jí dáte, aby vám v případě nehody neublížila.

Co se týká návodu k interkomu, přečetl jsem ho několikrát a dospěl k závěru, že stejně využiju asi jen pětinu jeho možností. Stačí mi ovládání hlasitosti, přeskakování skladeb a případné braní telefonů. Párování s telefonem mi zabralo asi 30 vteřin, než jsem pochopil jak na to.

Kvalita reproduktorů je nadprůměrná ale samozřejmě slyšíte více okolního hluku než se „špuntama“ v uších. Ale to je něco s čím člověk počítá. Reproduktory používám tak na 60-70% jejich hlasitosti, protože víc není vůbec potřeba a to ani při telefonních hovorech.

Když mi poprvé někdo volal, tak jsem přemýšlel, jak se vlastně onen hovor bere, takže kdyby někdo tápal – je to prostředním tlačítkem s nápisem Sena. Při 80 km/h je hovor slyšet krásně čistě a hlasitě, dokonce je slyšet i když protější strana zavěsí. Do nějakých 100-120 km/h však s vyšší hlasitostí hovor uslyšíte. Ale záleží na motorce, u mě je to právě kolem 100 km/h kdy nemusím domýšlet slova protistrany. Yoshimura na Z750 dělá své.

Ovládání v tlustých kožených rukavicích chce trošku cviku, protože výstupky na interkomu zase nejsou tak výrazné. Ovšem po týdnu ježdění nemáte s ovládáním vůbec žádný problém. Baterka vydrží až neuvěřitelně dlouho. Jezdím každý den do práce, zpátky a občas když je někam potřeba. Reálně tak 2-3 hodiny na motorce trávím se zapnutým interkomem. A to nejlepší? Nabíjím jednou za měsíc. Na jedno nabití není problém vydržet při této intenzitě něco přes 20 dnů. Pokud tedy zvažujete kvalitní interkom na motorku, tak ze své zkušenosti rozhodně doporučuji!

9.4

Jednoduchost instalace

9.5/10

Čistota zvuku

9.0/10

Funkce

10.0/10

Ovladatelnost

9.0/10

Kvalita zpracování

9.5/10

Přidejte své hodnocení!

Please enter your comment!
Please enter your name here