
Jedna z nejlevnějších kompozitových přileb na trhu. Kompozit se skládá ze skelných vláken nebo z karbonu a kevlaru (v dražších variantách) a skořepina je vyrobena ve dvou velikostech. Což zajišťuje dostatečnou možnost výběru při zkoušení na hlavě tak, aby co nejlépe pasovala. Ve variantě s karbonem pak helma ve velikosti L váží kolem 1 250 gramů.
A jak tedy funguje ve skutečnosti?
Zpracování klasické helmy z kompozitu skelných vláken tak i karbon-kevlaru je na špičkové úrovni. Nutno poznamenat že helma v době své slávy stála kolem 8 000 – 9000 korun. S nynější dobou a kvalitou výroby to srovnávat nemůžete, ale i tak helma vypadá rozhodně dráž, než za jakou cenu se pohybuje dnes na trhu (cca 3 500 – 5 000 Kč).
Vývoj interiéru probíhal na lidských „testerech“ a výsledkem je příjemně padnoucí helma, která má vnitřek anatomicky orientován spíše na oválnější typ obličeje. Interiér je samozřejmě vyjímatelný a pratelný, stejně tak jako obsahuje antibakteriální ochranu (Airoh SANITIZED).
Helma Airoh Dragon nabízí silné hledí – 3 mm, ale bohužel nemá přípravu pro PinLock. Ochrana proti zamlžení je tady řešena přímo z továrny, což bohužel funguje akorát tak do několika málo silných dešťů. Reálně je pak potřeba zakoupit sprej a „naimpregnovat“ plexi znovu. Což se může občas docela prodražit a nikdy ty spreje nefungujou úplně super.
Nastavitelná přední ventilace funguje průměrně, co však trošku kazí celkový dojem, tak je těsnost a hlučnost. Ačkoliv nám helma sedla na hlavě perfektně, od ventilace se žene při vyšších rychlostech hluk. Výhoda je nastavitelnost dvou čelních ventilačních vstupů a integrovaný „ram-air“ vstup skrytý hned za hledím. Ten alespoň trošku napomáhá odmlžování hledí při jízdě v dešti nebo s velkým rozdílem teplot. Z hlediska bezpečnosti se jedná o vyšší standard, dle nezávislé laboratoře SHARP získala helma 4 hvězdičky z celkových 5.
Celkově je Airoh Dragon dobrá helma, pokud nejste náročným pilotem a jezdíte převážně se špunty do uší. Popřípadě pokud nekladete požadavky jako je integrovaná sluneční clona, nejnovější technologie nebo nejezdíte vyšší než maximální povolenou rychlostí…